Centura de ocolire a Caracalului nu poate fi finalizată nici după şase ani, fiind nevoie de noi exproprieri pentru mutarea stâlpilor de iluminat

Începută în 2011, centura de ocolire a municipiului Caracal nu poate fi finalizată nici în acest an, după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuie să facă o nouă serie de exproprieri deoarece trebuie să mute stâlpii de iluminat, terasamentul suferind schimbări drastice, în toţi aceşti ani.

Din cauza modificărilor prin care a trecut terenul din zona centurii de ocolire a municipiului Caracal, este nevoie ca stâlpii de iluminat să fie mutaţi, însă nu mai există teren. Astfel, CNAIR trebuie să treacă la o nouă procedură de expropriere, chiar dacă este vorba de aproximativ 20 de centimetri pentru fiecare stâlp.

„La centura de ocolire încă se lucrează. Terasamentul s-a înălțat din cauza noii construcții, iar stâlpii existenți trebuie mutaţi. Ca să muţi un stâlp, trebuie expropriați oamenii care au terenuri în zona aceea. Procedura de expropriere poate dura câteva luni”,
a declarat, pentru Gazeta Nouă, viceprimarul municipiului Caracal, Octavian Stănescu. 


Vice-edilul a explicat că municipalitatea a reuşit să identifice proprietarii terenurilor care trebuie să fie expropriaţi.

„Noi am făcut o mică şedinţă, la nivelul primăriei, şi i-am ajutat cu identificarea persoanelor care au teren în acea zonă. Mai departe, noua expropriere rămâne în sarcina celor de la CNAIR”, a mai spus Stănescu.

1,5 milioane lei este suma pe care Guvernul a alocat-o, chiar la începutul acestui an, pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului, lucrare începută în anul 2011 şi nefinalizată nici până acum. Banii alocaţi ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria - Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii. Începute anul trecut, lucrările n-au fost finalizate nici acum.

Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Iniţial, contractul „Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Caracal” a fost încheiat între CNADNR şi Romstrade, controlată de Nelu Iordache, pe 31 ianuarie 2011.

Lucrările au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. - Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 de luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni.

Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.