Există multe persoane care preferă să ruleze tot anul cu anvelope de vară mergând pe principiul că dacă au câteva zile de iarnă vor merge cu taxiul sau vor merge mai încet.
Uneori știm când plecăm de acasă dar nu și când revenim. Prin urmare, se poate întâmpla să plecăm spre seară cu mașina și să rămânem peste noapte în alt loc decât acasă. Iar dimineața vom constata că pe jos s-a depus deja un strat consistent de zăpadă. Într-o astfel de situație, cea mai sigură metodă ar fi să apelați la un taxi sau la altcineva care are vehiculul dotat corespunzător pentru iarnă. Rulajul cu pneuri de vară pe zăpadă poate fi dezastruos. Nu vă gândiți că vă deplasați cu viteză redusă și asta este suficient. Deseori chiar și o rampă mică, de câteva grade, poate pune serioase probleme și să împiedice vehiculul să înainteze. În plus, distanțele de frânare cu anvelope de vară pe zăpadă sunt mult mai lungi decât la vehiculele ce au montate pneuri de iarnă.
Deseori însă, multe persoane se gândesc că pot menține anvelopele de vară toată iarna și, atunci când este zăpadă pe jos, să apeleze la taxiuri sau la autobuze. Chiar dacă la prima vedere pare o soluție inteligentă care vă poate economisi banii pentru un al doilea set de anvelope, realitatea este ușor diferită. Anvelopele de vară se comportă mai slab decât cele de iarnă chiar și pe carosabil umed, mai ales atunci când temperaturile sunt foarte scăzute, la limita înghețului. Din acest motiv, distanțele de frânare pot crește considerabil. Prin urmare, într-o situație în care vehiculul din față oprește în siguranță datorită anvelopelor de iarnă cu care este echipat, cel din spate s-ar putea să nu reușească.
Mai mult, chiar și dacă privim din perspectiva economică, situația nu este chiar la fel. La un parcurs mediu anual de 20,000 de kilometri, din care aproximativ 7,000 sunt parcurși cu pneuri de iarnă, veți putea utiliza două seturi de pneuri timp de cinci ani. Dacă veți folosi un singur rând, veți utiliza tot două seturi, dar de vară. Prin urmare, sumele plătite pentru pneuri sunt relativ apropiate. În plus, tot cam de două ori pe an va trebui să faceți o re-echilibrare a roților. În cazul în care aveți două seturi de roți (unul pentru iarnă și unul pentru vară), tot la fel de des veți face aceste operațiuni.
Dar calculul economic nu se oprește aici. În cinci ani, conform ultimelor statistici, cu siguranță veți întâlni minim cinci zile de iarnă veritabilă cu zăpezi pe străzi și chiar și porțiuni cu gheață. În acele momente veți apela la taxiuri sau transportul public. În primul caz, este clar că veți plăti mai mult pe zece curse (două pe zi) decât pe un schimb de roți efectuat la o vulcanizare. Dacă mai schimbați și singur roțile acasă, deja diferența crește considerabil. Probabil dacă vă veți deplasa în acele momente doar cu transportul în comun să reușiți să faceți o mică economie.
Așadar, utilizarea a două seturi de anvelope nu doar că vă reduc drastic probabilitatea de a fi implicat într-un accident, dar se justifică inclusiv din punct de vedere economic. Situația ideală, în care veți economisi cel mai mult, este aceea în care aveți două seturi de roți complet echipate pe care le schimbați acasă. Ulterior, când nu mai sunt cozi la vulcanizări, puteți merge liniștit să le și echilibrați. Astfel, veți avea două seturi complete pentru cinci ani de utilizare, nu un set pentru doi ani și riscuri crescute în caz de aderență scăzută.