Anvelopele Pirelli P Zero domină Nürburgring: Recorduri pentru Audi RS 3 și Porsche Taycan Turbo GT

Din 2019 până în prezent, Pirelli a stabilit în medie mai mult de un record de tur pe an la legendarul circuit Nürburgring Nordschleife din Germania. Aceste recorduri au fost stabilite cu diverse tipuri de vehicule, de la supermașini electrice până la SUV-uri și hatchback-uri compacte, însă Pirelli a fost o constantă când a fost vorba de reducerea timpilor pe tur la Nordschleife în toate categoriile de mașini.


Toate anvelopele din gama P Zero, inclusiv noutățile introduse recent, se pot mândri cu un record de tur pe Ring în ultimii cinci ani: P Zero Trofeo R pe Audi RS 3 și P Zero pe Audi RS Q8 performance în 2024; P Zero Trofeo RS pe Porsche Taycan Turbo GT în 2023; P Zero Corsa pe Porsche Taycan Turbo S în 2022; P Zero Corsa pe Porsche Cayenne Turbo GT și P Zero Trofeo R pe Audi RS 3 în 2021; și, în final, P Zero pe Audi RS Q8 în 2019.

Cele mai recente recorduri au fost obținute anul acesta cu Audi RS 3, echipat cu P Zero Trofeo R – o anvelopă semi-slick specializată pentru utilizare pe circuit – și Audi RS Q8 performance echipat cu P Zero: anvelopa Ultra High Performance aleasă cel mai frecvent de producători pentru echiparea modelelor de top. Recordul Audi RS 3 de 7m33,123s a coborât reperul pentru mașinile compacte cu peste cinci secunde, în timp ce RS Q8 performance a devenit cel mai rapid SUV de producție care a parcurs Ring-ul, cu un timp de 7m36,698s, doborând recordul anterior cu peste două secunde. Aceleași modele stabiliseră recorduri de clasă în 2021 și 2019, respectiv, tot cu anvelopele P Zero Trofeo R și P Zero.

Nürburgring Nordschleife, unul dintre cele mai provocatoare circuite din lume, servește ca un teren de testare esențial pentru Pirelli, unde compania își evaluează riguros anvelopele și cele mai recente inovații pe vehicule de înaltă performanță, în special în parteneriat cu producători auto germani. Un exemplu remarcabil este P Zero Trofeo RS pentru Porsche Taycan Turbo GT: cea mai sportivă anvelopă din gama P Zero, proiectată pentru utilizare pe circuit, dar omologată complet pentru drum. Într-o versiune special dezvoltată pentru supermașina electrică, aceste anvelope au adus pe circuit pachetul inovator de tehnologii Pirelli Elect; conceput pentru a îmbunătăți caracteristicile de performanță ale vehiculelor electrice și hibride plug-in. Rezultatele sunt elocvente: Taycan Turbo GT a obținut un timp de tur de 7m07,55s, revendicând titlul de cea mai rapidă mașină electrică de producție pe Nürburgring și depășind recordul anterior deținut de Taycan Turbo S echipat cu anvelope Pirelli P Zero Corsa.

P Zero Corsa, dedicată mașinilor orientate spre performanță maximă, a ajutat, de asemenea, Porsche Cayenne Turbo GT să securizeze recordul anterior la categoria SUV. La începutul acestui an, aceeași anvelopă a propulsat crossoverul electric Hyundai Ioniq 5 N la un timp remarcabil de tur de 7m45,59s.