Circulația reluată între Mihăești și Radomirești, după accidentul feroviar din februarie

Traficul feroviar a fost complet redeschis între stațiile Mihăești și Radomirești, după finalizarea lucrărilor de reparații, în urma accidentului feroviar din 19 februarie, atunci când două trenuri marfar, deţinute de companii private, s-au ciocnit..


Potrivit unui comunicat remis de CFR SA, ancheta continuă în cazul accidentului în care un om, mecanicul de locomotivă, şi-a pierdut viaţa. O comisie de specialitate AGIFER va este în curs de stabilire a cauzelor deraierii.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, începând cu ora17:06, traficul feroviar a fost redeschis și pe firul I, între stațiile Mihăești și Radomirești, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații la suprastructura căii.

Reamintim faptul că, firul II a fost redeschis circulației în data de 21 februarie, odată cu finalizarea amplelor intervenții desfășurate de personalul de specialitate al SRCF Craiova, după deraierea din 19 februarie, în Halta de Mișcare Mihăești, a unor vagoane și a unei locomotive din compunerea unor trenuri private de marfă, aparținând operatorilor Rail Cargo Carrier România și PIMK Rail.

Pentru restabilirea traficului în condiții normale și pe firul I, au fost executate lucrări de refacere a liniei CF, afectate pe o distanță de aproximativ 300 m (montat șină, traverse, două aparate de cale și doi stâlpi LC), aducerea liniei în parametrii tehnici de siguranță și repunerea sub tensiune a firului de contact

Evenimentul produs la data de 19 februarie 2025, în Halta de Mișcare Mihăești, este investigat de către o comisie de specialitate AGIFER, care va stabili cauzele producerii deraierii”, transmite CFR.

Pe 19 februarie, „din cauza deraierii a două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II. Trenul privat de marfă (Rail Cargo), avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PIMK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circula pe distanța Curtici – Giurgiu Nord”, după cum transmiteau reprezentanții CFR.

În urma impactului, șeful trenului privat de marfă (Pimk) a decedat.