CJ Olt, rectificare bugetară

Consilierii județeni din Olt au aprobat două proiecte de hotărâre pentru rectificarea bugetului, alocând fonduri din excedentul anului trecut și sume primite de la Guvern, necesare pentru cheltuielile instituțiilor din subordinea CJ. Pentru primăriile din judeţ, urmează altă alocare direct de la Centru.


Consilierii judeţeni au aprobat, joi, două proiecte de hotărâre prin care au rectificat bugetul CJ Olt, unul dintre motive fiind rectificarea bugetară aprobată cu o zi înainte de Guvernul României.

„Astăzi au fost două proiecte de hotărâre. Prin prima dintre ele, am alocat o parte din excedentul de anul trecut pentru anumite cheltuieli, pe care trebuia să le prindem. A doua hotărâre a fost în urma rectificării bugetare de la nivel de Guvern, prin care ne-au fost alocate anumite sume de bani pe care astăzi le-am prins în bugetul Consiliului Judeţean. Aceste fonduri nu sunt pentru unitățile administrativ-teritoriale, acestea sunt alocate CJ Olt pentru cheltuielile pe care le avem cu instituțiile din subordine”, a declarat preşedintele CJ Olt, Marius Oprescu, la finalul şedinţei.

El a precizat că primăriile din judeţ vor primi bani direct de la Guvern, prin Trezoreria Olt. Totodată, Guvernul va aloca şi fonduri pentru plata indemnizaţiilor persoanelor cu handicap.

„Urmează ca pentru primăriile din județul Olt să se facă altă alocare. Tot în şedinţa de Guvern de ieri au fost alocate Ministerului Finanțelor şi Ministerului Muncii anumite sume de bani pentru plata indemnizaţiilor persoanelor cu handicap din întreaga ţară, o sumă importantă revenindu-i şi județului Olt. Din această sumă, Trezoreria Județului Olt va face repartizarea pe localităţi, în funcţie de necesităţi. În momentul de faţă, nu ştim dacă aceste sume asigură plata pentru tot anul curent. De asemenea, din toate informațiile pe care le avem, unitățile administrativ-teritoriale urmează să primească, la începutul lunii octombrie, din Fondul de Rezervă al Guvernului, anumite sume de bani pentru plata cheltuielilor curente şi de capital”, a mai declarat Marius Oprescu.

Preşedintele forului judeţean a mai precizat că administraţiile locale din judeţ au nevoie de fonduri pentru cofinanţarea proiecctelor europene aflate în implementare.

„Este nevoie anumite sume de bani pentru că sunt foarte multe proiecte pe fonduri europene deschise atât pe Programul Operaţional Regional, dar şi pe PNRR şi toate primăriile sunt angajate în tot felul de proiecte care necesită anumite cheltuieli şi cofinanţări care nu sunt eligibile şi trebuie să le susţină din bugetul propriu. De asemenea, așa cum v-am spus, probleme importante sunt pe indemnizaţiile de handicap”, a declarat Oprescu.