Cum a sponsorizat statul român campania electorală a europarlamentarilor extremiști

Statul român, prin Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), a sponsorizat campania electorală a celor șapte europarlamentari aleși din partea a două partide extremiste din România – AUR și SOS România. Practic, prin rambursarea cheltuielilor de campanie, AEP a finanțat din banii contribuabililor mesaje de ură, anti-UE, anti-Ucraina și pro-Rusia, un caz unic în Uniunea Europeană. 


Reporter 24 a stat de vorbă cu specialişti în bună guvernare și procese electorale​, dar şi cu analişti politici cu scopul de a întoarce pe toate feţele felul în care statul român sponsorizează partidele politice, în special extremiştii. În timpul documentării, jurnaliştii snoop.ro au dezvăluit că PNL a cheltuit 2 milioane de euro din subvenții publice pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă pe panouri stradale. Liberalii spun că nu există conflict de interese, experţii consultaţi de noi spun că aceştia se află la limita legii.

AUR în topul Cheltuielilor

Potrivit Expert Forum, un think tank din Bucureşti înfiinţat de experţi în politici publice şi reforma administraţiei, la europarlamentare, până la data de 30 mai s-au raportat venituri de 79 de milioane de lei, din care 37,7 milioane de lei provin de la candidați și 41,6 de milioane de la partid, prin transfer de la partide.

Situația pe partide, la Reporter 24