Fără oferte, licitația pentru reabilitarea Podului Olt a fost anulată

Licitația organizată de Compania Națională de Administrare Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru lucrările de reparații la Podul rutier de peste râul Olt, pe DN 65, de la Slatina, a fost anulată, relatează olt-alert.ro.


Licitația a fost declarată anulată ieri, 17 februarie, când a expirat termenul de depunere a ofertelor. Motivul anulării este acela că nicio companie nu s-a arătat interesată de contractul în valoare de 22,5 miliane de lei, fără TVA, nefiind depuse oferte.

„Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere de ofertă nu au existat ofertanți care au depus ofertă”, se arată într-un anunț oficial.

În acest context, cel mai probabil licitația va fi reluată.

Obiectivul contractului scos la licitație fără succes deocamdată îl constituie execuția lucrărilor de reparații la pod rutier peste Olt la Slatina, pe DN65 km 48+570.

„Având în vedere faptul că în prezent Drumul Expres 12 Craiova – Pitești a preluat în mare măsură traficul de tranzit, se propun lucrări de reparații ale podului existent, cu păstrarea clasei « E » de încărcare. Lucrările se vor realiza cu închiderea circulației pe pod și direcționarea fluxurilor spre podul peste Olt realizate pe drumul Expres Craiova Pitești, sector cuprins între nod rutier de la km 35+700 (intersecția cu DN 65 Ganeasa /Piatra Olt) și nod rutier de la km 57+720 (intersecția cu DN65 Valea Mare). Lungimea traseului este de aproximativ 22 de kilometri. Mutări și protejări de instalații : Se vor reloca/ proteja două conducte de apă aflate sub consolele de trotuar și rețelele de telecomunicații aflate pe pod deținute de Telekom”, se arată în documentația urcată pe platforma electronică de achiziții publice e-licitatie.ro.

Durata de execuție a lucrărilor ar fi trebuit să fie de 12 luni, iar valoarea estimată a achiziției este de 22.599.917,51 lei, fără TVA.

  • Încercări nereuşite

De-a lungul timpului au existat mai multe tentative pentru realizarea de reparații a acestui obiectiv. În 2020, constructorul italian Guidi Costruzioni SRL, care semnase un contract de lucrări pentru reabilitarea Podului Olt, a refuzat să-l ducă la bun sfârșit, invocând tot felul de motive, precum existența pandemiei și declararea stării de urgență de către Guvernul României.

La acea dată, ministrul de atunci al Transporturilor, Lucian Bode, declara că antreprenorul italian este neserios și că i s-au cerut penalități de un milion de lei, pentru că nu a dat drumul la lucrări.

Valoarea estimată, fără TVA, a investiției era, atunci, de 26,35 milioane lei, finanțarea fiind asigurată cu bani de la bugetul de stat.

Fosta senatoare de Olt Siminica Mirea i-a adresat, anul trecut, în Parlament, o interpelare ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, cu privire la situația alarmantă a Podului Olt de la Slatina, principala cale de legătură rutieră dintre Oltenia și Muntenia.