Ford a prezentat marți Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai bine vândut model Ford în Europa. Puma Gen-E are o autonomie promisă de 376 km și va ajunge la primii clienți în primăvara lui 2025. Prețul de pornire în Europa, fără a include vreo subvenție, este aproximativ 36.000 de euro.
Ford a început în octombrie 2019 producția de serie pentru modelul Puma la Craiova. Acum se adaugă versiunea full-electrică. Ford a produs la Craiova în primele zece luni ale anului 207.000 de automobile la uzina de la Craiova.
Puma Gen-E este construit în uzina Ford Otosan din Craiova și utilizează motoare electrice fabricate la Halewood, Marea Britanie, arată hotnews.ro.
Modelul debutează în România cu un preț de la 23.900 euro TVA inclus, prin programul Rabla Plus și Ford Ecobonus.
Puma Gen-E oferă o autonomie de până la 376 km cu un singur plin de baterie. Încărcarea 10-80% durează 23 de minute, iar viteza maximă de încărcare DC este de 100 kW.
Ford Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025.
Ce spune Ford despre autonomie și încărcare
Sistemul de propulsie complet electric oferă o eficiență excepțională în segment, cu un consum record de 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E oferă o autonomie în regim mixt de până la 376 km la o încărcare completă 2, astfel încât călătoriile lungi să fie facile, iar autonomia urbană atinge valoarea de 523 km, ceea ce înseamnă multe zile cu deplasări urbane fără griji.
La un încărcător rapid DC, o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute, 3 în timp ce accelerația 0-100 km/h este realizată în 8,0 secunde. Alături de aceasta, răspunsul rapid al direcției oferă, în esență, o Puma ST în formă electrică.
Ce spune Ford despre prețul Puma Gen-E
Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025.
În România, Puma Gen-E are un preț de pornire de la 23.900 euro TVA inclus, incluzând și prima de peste 5.000 de euro din programul Rabla, dar și programul Ford Ecobonus.
Simultan cu prezentarea oficială a noului model Puma Gen-E, Ford lansează programul național Ford Ecobonus. Acesta este menit să impulsioneze reînnoirea parcului auto la nivel național și să ajute la tranziția către mobilitatea cu emisii scăzute de CO2.
Astfel, Ford România oferă un Ecobonus în valoare de 5.100 euro eligibil pentru modelele Puma Gen-E, Capri, Explorer și Mustang Mach-E și de 2.600 euro pentru Kuga PHEV – cel mai vândut Plug-in Hybrid din România în ultimii 4 ani.
Ce spune Ford despre interiorul Puma Gen-E
În interior, designul clar și modern este scos în evidență de cele două ecrane de mari dimensiuni, poziționate astfel încât șoferul să se simtă mereu în control. Sistemul multimedia SYNC 4 6 de ultimă generație dispune de navigație 7 conectată, care oferă un avantaj în traficul urban. Apple CarPlay și Android Auto 8 sunt disponibile prin conexiune fără fir, astfel încât sincronizarea informațiilor între telefonul mobil și mașină se face extrem de facil.
Noua consolă centrală înălțată oferă spațiu pentru depozitare convenabil pentru a pune acele obiecte personale care altfel ar aglomera buzunarele. Cotiera glisează pentru a găsi cea mai confortabilă poziție la drum lung, iar telefonul mobil poate fi încărcat prin inducție 10.
Puma Gen-E dispune de un schimbător de trepte complet nou, simplificat, poziționat în spatele volanului, care face ca trecerea din D în N sau R să fie la fel de ușoară precum semnalizarea schimbării direcției de mers. Posibilitatea de a conduce cu o singură pedală (One-Pedal) simplifică deplasarea prin zonele urbane, indiferent de modul de rulare în care vă aflați.
Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră disponibil cu Stop & Go și centrarea pe bandă 11, 12, 13 accelerează și frânează lin pentru o deplasare cât mai naturală și poate folosi Predictive Speed Assist 11 pentru a ajusta viteza de croazieră în funcție de virajele de pe drum, sensurile giratorii sau intrarea și ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere din dronă pentru a facilita intrarea și ieșirea din spațiile incomode și înguste.