În vremurile când jocurile de noroc s-au inventat - sau oare s-au descoperit? - lucrurile în lume erau cu siguranță complet diferite față de ceea ce știm noi astăzi. Este de la sine înțeles că lumea a evoluat și odată cu orice alte schimbări au venit și noi provocări, dar mai ales noi inovații care au facilitat pe de-o parte accesul, iar pe de alta au adus noi oportunități de distracție.
Dacă la începuturi totul era mai stângaci, acum există reguli clare care nu se pot negocia, există opțiuni cât se poate de precise, iar operatorii acționează în baza unor reglementări clare. Și este la fel de evident că orice context - social, politic, religios, moral sau economic - impactează în orice industrie din lume.
Lumea jocurilor de noroc nu face excepția, ba chiar este printre sectoarele unde se implementează rapid chiar și cele mai mici modificări, iar printre cele mai ofertante sunt rețelele de socializare, care ajută atât la promovare, cât și la reținerea celor care au încercat sau vor încerca ceea ce un cazino poate propune. Fără să fie neapărat nevoie de discuții despre oferte, despre campanii de fidelizare sau despre atragere cu bonus aniversar casino, Facebook, Instagram, YouTube, TikTok sau X aduc, pe rând, diverse unelte pentru marketing, indiferent de ce înseamnă asta. Ba chiar uneori este vorba și despre a căuta și a găsi inspirație, mai ales în era când influencerii impun tendințele.
Social media ca sursă de informare pentru jucători
Social media este, în primul rând, o unealtă pentru socializare, dar mai poate funcționa foarte bine și ca un tool pentru a-ți lua toate informațiile din diverse domenii. Desigur, depinde de ce pagini alegi să urmărești sau căror persoane ai dat follow, dar în principiu Facebook, Twitter, Instagram, TikTok și YouTube pot deveni adevărate resurse pentru a aduna trucuri, sfaturi și diverse tips&tricks care să te ajute în îmbunătățirea partidelor de jocuri sau în perfecționarea ta ca jucător și parior.
Cu siguranță că social media acționează acum mai mult ca suport de promovare, pentru că există extrem de multe parteneriate cu influenceri, unde îți sunt scoase în față diverse reclame, dar dacă știi unde să cauți, poți găsi - ți se pot afișa - diverse detalii ce se pot dovedi de folos. Deci, avem pe de-o parte perspectiva de marketing, însă pe alta cea de informare, care funcționează foarte bine. Sunt o mulțime de conturi și canale ale unor persoane relevante în domeniul industriei de gambling, dar și publicații sau pagini care sunt axate pe a furniza noutăți din acest sector și cam tot ce este relevant.
Există, însă o linie extrem de subțire între a fi parte dintr-o comunitate de unde iei ce îți trebuie și dezvoltarea unei dependențe care cu greu mai poate fi gestionată. Și atât pariurile, cât și social media au în comun această deficiență, pentru că dacă nu ești atent și ajungi să petreci prea mult timp făcând oricare dintre cele două, vei risca să nu îți mai dai seama cât timp petreci acolo și cât în realitate. Trebuie să fii extrem de atent la comportament și să știi să impui niște limite, să nu fii vulnerabil, să fii cât mai responsabil și didact în fața provocărilor.
Influența rețelelor de socializare asupra industriei jocurilor de noroc și a cazinourilor online
În prezent, aproape toată lumea cu un device inteligent și acces la internet are nu unul, ci poate chiar mai multe conturi create și active pe diverse rețele de socializare, ceea ce înseamnă că pentru a exista ca brand trebuie să fii prezent acolo unde este și toată lumea. Iar industria jocurilor de noroc a înțeles acest lucru și țintește indivizii întocmai, în funcție de interesele lor, de interacțiuni, de subiecte și de orice poate fi folosit.
Având în vedere atât popularitatea rețelelor sociale, cât și a cazinourilor online pe piața media virtuală modernă, există un număr mare de posibilități unde ambele sectoare se întrepătrund - enumerăm câteva:
● live-streaming a unor jucători care împărtășesc experiențele lor
● proiecte video și scrise ale unor bloggeri și vloggeri care fac cronici de jocuri sau despre ce înseamnă să iei parte la un turneu sau campionat
● atragerea atenției prin brand awareness construind campanii cu diverși influenceri pentru a prezenta publicului ofertele, lăsând și oportunitatea de comentarii ca interacțiune
● prezentare în online a unor promoții sau adiții de portofoliu prin postări care atrag atenția și trezesc interesul, pe propriile canale
● posibilitatea ca orice jucător să își prezinte propriile opinii, în speță intensificarea nișei de influencer marketing
● social media a făcut tot mai ușor să existe customer engagement, pentru a conecta clienții și pentru a construi o relație cu aceștia, pentru a-i notifica despre evenimente și de a lua pulsul oricărui feedback oferit
● creșterea pariurilor online prin a stabili constant, idea că gamblingul și gamingul sunt disponibile oricui, de oriunde, la orice oră din zi și din noapte
● adoptarea fenomenului de gamification și încurajarea utilizatorilor de a lua parte la diverse întreceri, competiții, turnee
● actualizări în timp real a unor tendințe și prezentarea lor
● crearea unui hub global pentru schimb de experiență cultura în ceea ce privește pariurile și tot ce ține de această industrie și elementele care o construiesc
Concluzie
O lume în continuă schimbare, așa arată acum prezentul care ne face să ne întrebăm încotro ne îndreptăm. Ne plac surprizele și cu siguranță că vom avea partea de foarte multe, mai ales când ne raportăm la tendințele care modelează industria jocurilor de noroc, iar noi suntem aici pentru a le experimenta și pentru a lua tot ce-i mai bun de la ele, mai cu seamă dacă sunt atât de la îndemână, din rețelele de socializare.