Finanţele Publice Olt anunţă obligaţia persoanelor fizice privind registrul de evidenţă fiscală

Registrul de evidenţă fiscală pentru contribuabili persoane fizice nu se eliberează de către fisc. Acesta se întocmeşte în formă scrisă sau electronică, se completează totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor, în anul curent, pentru întreaga perioadă de activitate desfăşurată în anul fiscal precedent. Termenul limită pentru completarea acestuia este 25 mai.

Persoanele fizice care au obligaţia întocmirii registrului de evidenţă fiscală trebuie să înscrie informaţiile care stau la baza determinării venitului net anual sau a pierderii nete anuale, cuprinse în Declaraţia privind venitul realizat, şi să înregistreze venitul brut anual în funcţie de natura activităţii, pe fiecare sursă, din cadrul fiecărei categorii de venit. 


Registrul de evidenţă fiscală se completează anual cu totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestora, în anul curent, pentru întreaga perioadă de activitate desfăşurată în anul fiscal precedent, până la data depunerii Declaraţiei privind venitul realizat din România, dar nu mai târziu de termenul de depunere stabilit de lege, respectiv 25 mai.


Registrul de evidenţă fiscală se întocmeşte în formă scrisă sau electronică, respectând modelul şi conţinutul  Ordinului nr. 3.254 din 19 decembrie 2017 privind Registrul de evidenţă fiscală pentru persoanele fizice, se păstrează la domiciliul fiscal al contribuabilului şi  se completează într-un singur exemplar.


Acesta nu se eliberează în formă tipizată, similar registrului de evidenţă fiscală folosit de agenţii economici.