Actele pentru ajutoarele de deces se transmit electronic sau prin poştă

Casa Judeţeană de Pensii Olt închide ghişeul pentru acordarea deceselor, de la 1 aprilie documentele pentru obţinerea ajutorului de înmormântare urmând a fi transmise prin poştă sau prin e-mail. Decizia vine în contextul prvenirii limitării îmbolnăvirilor de COVID-19.

Începand cu data de 1 aprilie,  pe toată perioada stării de urgență, cât și încă 60 de zile  de la data  încetării stării de urgență,  ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente transmise  fie cu serviciile poștale, fie în format electronic :

- cerere pentru acordarea ajutorului de deces,  potrivit modelului prevazut în anexa nr. 11  la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotararea  Guvernului nr. 257/2011, cu completările ulterioare;

- copia certificatului de deces;

- copia actului de identitate al solicitantului;

- copia actelor de stre civilă ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau , dupa caz, a actului care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar;

- copia dovezii/declarației pe propria răspundere că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (factură fiscală, chitanță, etc.) ;

- copia actului medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atestă boala care l-a facut inapt și data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în varstă de peste 18 ani ;

- copia adeverinței care să certifice că, la data decesului, membrul de familie  cu vârstă cuprinsă  între 18 și 26 ani urma o formă de învațamânt organizată potrivit legii.

Documentele vor fi transmise cu serviciile poștale la adresa ,, Casa Județeană de Pensii Olt, Slatina, str.Aleea Tineretului, nr. 1A, jud. Olt”, sau la următoarele adrese de e-mail :

- pentru pensionari: lacramioara.mitrofan@cnpp.ro;

- pentru asigurați: mariana.dobrescu@cnpp.ro;

„Pentru o bună gestionare a situației, orice solicitare adresată  instituției prin serviciile poștale, pe e-mail  sau prin fax va avea un numar de telefon  al solicitantului .Relațiile cu privire la ajutorul de deces se acordă  zilnic, de luni până joi între orele 8.00-16.30, iar în ziua de vineri între orele 8.00-14.00”, se arată într-un comunicat de presă al CJP Olt.

Datele de contact pentru pensionari: tel. 0249/411634, interior 106, fax 0249/433669.

Datele de contact pentru asigurați: tel. 0249/411634, interior 113, fax 0249/433669.

Plata ajutorului de deces se face prin orice mijloc de plată, cu prioritate prin virament și mandat poștal.Ajutorul de deces poate fi solicitat , pe baza actelor justificative în termen de 3 ani calculat de la data decesului.