AJOFM Olt anunţă reguli pentru persoanele care vin din străinătate şi solicită formularele E 301 sau E 302

Din ce în ce mai multe perosane care vin în această perioadă din străinătate dau buzna la AJOFM Olt pentru a solicita formularele pentru indemnizaţia de şomaj sau ajutor social, fără să respecte măsurile de prevenire a COVID-19. AJOFM Olt anunţă astfel o serie de măsuri pentru prevenirea răspândiiri virusului.

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Olt informează persoanele care vin din ţările Uniunii Europene şi solicită formularele U1/E301 sau E302, că cererea însoţită de documentele necesare eliberării acestora vor fi depuse în spaţiul special amenajat din holul instituţiei/parter sau vor fi transmise pe e-mail la adresa elena.tane@ot.anofm.ro sau prin poştă la adresa: Slatina, Str. Prelungirea Crişan, nr 2, cod poştal 230033, Jud. Olt.

După întocmirea lor, formularele vor fi transmise destinatarilor on-line sau în original - prin poștă la adresa menționată în cerere, în cel mai scurt timp. Detalii suplimentare pot fi obținute la telefon 0249 411002 sau 0249 438595, interior 106.


DOCUMENTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA FORMULARULUI E301/U1

• documente necesare pentru identificarea datelor persoanei care solicită formularul: copia cărţii de identitate, iar dacă acesta este expirat, şi copia paşaportului, copie NIE (din Spania), copie certificat de naştere sau de căsătorie;

• documente doveditoare ale calităţii de angajat în România: copie carte muncă (pentru certificarea perioadelor asigurate înainte de anul 2011), copii ale contractelor de muncă, adeverinţe de vechime eliberate de angajator,

(pentru certificarea perioadelor asigurate după anul 2011), decizia de încetare a contractului de muncă de la ultimul loc de muncă din România.


DOCUMENTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA FORMULARULUI E302


• documente necesare pentru identificarea datelor persoanei care solicită formularul: copia cărţii de identitate, iar dacă acesta este expirat, şi copia paşaportului, copie NIE (din Spania);

• documente necesare pentru identificarea datelor membrilor de familie: copia carţii de identitate pentru membrii familiei cu vârsta peste 14 ani, copia certificatului de naştere pentru copii şi a certficatului de căsătorie;

• acte care atestă natura şi totalul venitului membrilor de familie: adeverinţa de la şcoală pentru copii (în care să se specifice dacă beneficiează sau nu de bursă), adeverinţa de la locul de muncă cu salariul, copii cupoane de pensie şi cupoane cu alocaţia de stat pentru copii ( sau extras cont în cazul în care alocaţia este virată pe card).


EXPORTUL PRESTAŢIEI DE ŞOMAJ

În situaţia persoanelor care beneficiază de exportul prestaţiei de şomaj din una din ţările UE, iar în momentul întoarcerii în ţară vor fi în situaţia de izolare la domiciliu/carantină, pentru respectarea termenului de 7 zile în care trebuie să se înscrie în baza de date a AJOFM Olt ca persoană în căutare de loc de muncă, termen prevăzut de regulamentele europene privind securitatea socială a lucrătorilor migranţi, aceştia vor transmite documentele necesare înscrierii (copie carte de identitate, copie certificat de naştere, copie act de studii şi copie formular U2) prin e-mail la adresa: elena.tane@ot.anofm.ro sau prin poştă la adresa agenţiei noastre, urmând ca atunci când nu se vor mai afla în situaţia de izolare la domiciliu/carantină, să trimita originalul formularului U2 prin poştă la adresa agenţiei noastre.