Inspectorul şcolar general al ISJ Olt, Adrian Bărbulete, a declarat că operatorii economici de pe platforma industrială a municipiului Slatina au solicitat trei clase de învăţământ dual.
Astfel, Alro a solicitat o clasă cu două calificări: electrician exploatare joasă tensiune - 14 locuri şi electronist aparate şi echipamente - 14 locuri. Solicitarea a fost făcută către Colegiul Tehnic Metalurgic.
Prysmian va susţine o altă clasă, tot cu două calificări, la Colegiul Tehnic „Alexe Marin”: electrician exploatare joasă tensiune - 14 locuri şi electronist aparate şi echipamente - 14 locuri.
Cei de la Bekaert şi Pirelli vor susţine o singură clasă, cu următoarele calificări: electronist aparate şi echipamente - 7 locuri şi Mecanic utilaje şi instalaţii în industrie - 7 locuri, pentru Bekaert, şi electronist aparate şi echipamente - 7 locuri şi mecanic utilaje şi instalaţii în industrie - 7 locuri, pentru Pirelli. Cei doi operatori au făcut solicitarea către Colegiul Tehnic Metalurgic.
În acest an şcolar, funcţionează deja o clasă de învăţământ profesional dual, la Colegiul Metalurgic Slatina, susţinută de Alro. Cei 28 de elevi fac practică la agentul economic, care pe lângă o bursă de 200 de lei le acordă şi o masă caldă. În plus, ei primesc încă 200 de lei de la Ministerul Educaţiei.
Învăţământul profesional dual este o formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic cu următoarele caracteristici specifice: este organizat la iniţiativa operatorilor economici interesaţi, în calitate de potenţiali angajatori şi parteneri de practică; asigură oportunităţi sporite de educaţie şi formare profesională pe baza unui contract de parteneriat şi a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici; operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice şi alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor; facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unităţii de învăţământ partenere.