Angajatorii din judeţul Olt pot depune on-line documentele pentru şomajul tehnic. Acestea se pot descărca de pe site-ul ANOFM

A apărut modelul de declaraţie pentru angajatorii a căror activitate a fost afectată de pandemia COVID-19. Astfel, societăţile care apelează la şomajul tehnic pot beneficia de indemnizaţiile pentru plata salariaţilor pe perioada în care activitatea a fost suspendată. În judeţul Olt, Pirelli şi Bekaert sunt primele companii care au anuţat că îşi suspendă activitatea în perioada 23-31 martie.

Pentru perioada stării de urgență, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, ca urmare a efectelor produse de COVID-19, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut (5.429 lei).

Pot beneficia de somajul tehnic societăţile care fie întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autorități pe perioada stării de urgență decretate și dețin certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, fie reduc activitatea ca urmare a efectelor pandemiei și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților. În acest caz, angajatorii pot beneficia de plata indemnizației pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la această dată. 

Angajatorii trebuie să depună o declarație pe propria răspundere din care să reiasă că au înregistrat o diminuare a încasărilor din luna anterioară cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie - februarie 2020 și nu au capacitate financiară pentru a plăti toți salariații. 

Modelul de declarație este disponibil pe site-ul ANOFM ca urmare a unui ordin comun al ministrului Muncii și protecției sociale și al ministrului Fondurilor Europene.

Pentru acordarea acestor indemnizații, angajatorii din judeţul Olt  trebuie să depună electronic, la Agențiile pentru Ocuparea Forței de Muncă  în raza cărora își au sediul social, o cerere însoțită de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație. Acestea se depun în luna curentă pentru plata indemnizației din luna anterioară. 

Conform OUG 30/2020, plata din bugetul asigurărilor pentru șomaj pentru aceste indemnizații se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor și se pot acoperi din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene.

Pentru aceste indemnizații calculul, reținerea și plata impozitului de venit, a contribuției de asigurări sociale de stat și a contribuției de asigurări sociale de sănătate se realizează de angajator din indemnizațiile încasate din bugetul asigurărilor pentru șomaj până cel târziu la data de 25 a lunii următoare celei în care se fae plata din bugetul asigurărilor de șomaj. 

Documentele necesare pot fi descărcate de pe site-ul ANOFM. Cererile însoţite de documentele completate, în cazul companiilor din judeţul Olt, se trimit la adresa ajofm@ot.anofm.ro.