Austriecii de la Strabag asfaltează cele patru gropi din Podul Olt

Compania de drumuri a desemnat concernul austriac Strabag să asfalteze cele patru cratere din Podul Olt de la Slatina, două acoperite cu plăci de metal şi alte două în formare.

Directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a declarat, pentru Gazeta Nouă, că în următoarele zile va fi semnat şi contractul de atribuire, lucrările urmând să înceapă în trei săptămâni. Patru gropi sunt în Podul Olt de la Slatina, în acest moment, două acoperite cu plăci de metal şi alte două în formare

„S-a făcut evaluarea, s-a făcut negocierea, ştim constructorul, deci putem spune că este ca şi semnat acest contract. Este vorba de firma Strabag, o firmă mare pe care am reuşit să o găsim până la urmă”, a declarat, pentru Gazeta Nouă, Adrian Motorga.

Lucrările de reparaţie nu vor presupune şi închiderea traficului rutier, circulaţia urmând să se desfăşoare, alternativ, pe un singur sens. Cu toate acestea, disconfortul şoferilor se va face simţit deoarece se preconizează ca lucrările să se facă în aproximativ 20 de zile.

La sfârşitul lunii martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt.

Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.