Cea de a doua centură de ocolire a Caracalului, finalizată în acest an

Lucrările la centura de nord a Caracalului, proiect realizat cu fonduri guvernamentale prin PNDL 1, vor fi gata în această toamnă, potrivit primarului Liviu Radu.

 „Se lucrează în plin acolo. Lucrările au început mai târziu, dar se merge bine. Ei au spus că în această toamnă va fi gata, se grăbesc să termine”, a declarat primarul.

Liviu Radu şi-a exprimat speranţa că municipalitatea va reuşi să implementeze şi un proiect de unire a celor două centuri, tot cu fonduri externe.

„Noi ne dorim să unim cele două centuri de ocolire printr-o pasarelă. Am făcut diligenţe pe lângă Ministerul Dezvoltării, dar este un proiect foarte costisitor. O pasarerlă ca aceea costă foarte mult, iar dacă s-ar reuşi ar fi extraordinar”, a mai spus Radu.

Centura de nord sau minicentura Caracalului va avea 1,8 kilometri, iar finanţarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) 1.

Traseul minicenturii de ocolire a Caracalului începe de la intrarea dinspre Slatina, imediat în stânga.

Între timp, anul trecut, a fost inaugurată centura de ocolire a municipiului Caracal, construită de CNAIR. Lucrarea a fost finalizată la finalul lunii mai 2018, la şapte ani de la începerea investiţiei.

Lucrările la centura de ocolire a municipiului Caracal au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. - Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 de luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni. Nici acest termen nu a fost respectat, recepţia finală fiind făcută abia acum.

La începutul anului 2017, Guvernul a alocat 1,5 milioane lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului. Banii alocaţi ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria - Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii.

Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Anul trecut, CNAIR a trebuit să facă noi exproprieri pentru a putea fi relocaţi mai mulţi stâlpi de iluminat dintr-un sens giratoriu, dar şi de pe traseul centurii de ocolire.

Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.