FOTO. Centura de ocolire a Caracalului, finalizată după şapte ani

Recepţia la terminarea lucrărilor pe centura de ocolire a municipiului Caracal a fost făcută, joi, la şapte ani de la începerea investiţiei, primele autotuvehicule urmând să treacă pe acest drum, în cursul după-amiezii.

Lucrările la centura de ocolire a municipiului Caracal au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. - Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 de luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni. Nici acest termen nu a fost respectat, recepţia finală fiind făcută abia acum.
La începutul anului 2017, Guvernul a alocat 1,5 milioane lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului. Banii alocaţi ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria - Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii. Începute anul trecut, lucrările n-au fost finalizate nici acum.

Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Anul trecut, CNAIR a trebuit să facă noi exproprieri pentru a putea fi relocaţi mai mulţi stâlpi de iluminat dintr-un sens giratoriu, dar şi de pe traseul centurii de ocolire.

Prezent la recepţia de joi, directorul Secţiei Drumuri Naţionale, Adrian Motorga, a declarat că, în scurt timp, artera va fi redată traficului rutier.

„Recepţia la terminarea lucrărilor a început încă de aseară. Am făcut o recepţie pe timp de noapte, astăzi vom continua cu recepţia pe timp de zi. Din inspecţiile preliminare pe care le-am făcut nu avem probleme deosebite pe această investiţie. Din punctul nostru de vedere, vom verifica foarte atenţi lucrările pentru că vom fi beneficiarul direct al acestora, va fi în administrarea noastră şi ne vom ocupa de întreţinerea acesteia. Chiar nu avem deficienţe, contructorii şi-au făcut treaba, din fericire pentru noi şi pentru ei. Noi sperăm să o şi dăm în folosinţă cât mai repede. Nu ştiu exact dat, dar va fi foarte repede. Termenele de finalizare s-au tot amânat. Lucrarea a început în anul 2011, a fost reziliat contractul, a fost o poveste lungă. E bine că s-a finalizat”, a declarat Motorga.

La rândul său, primarul municipiului Caracal, Liviu Radu, a declarat că, după finalizarea acestei centuri de ocolire, lucrurile intră în normalitate.

„Şi pentru noi este o zi foarte importantă, aşteptăm să fie finalizată recepţia şi sper ca undeva spre după-amiază să putem intra în normalitate. O astfel de centură este foarte importantă pentru un municipiu. Din punctul nostu de vedere, lucrurile vor intra în această normalitate, iar cetăţenii oraşului sper să fie mulţumiţi iar TIR-urile şi maşinile grele nu vor mai trece pe străzi. Pe de altă parte, este bine şi pentru bugetul primăriei noastre pentru că toate aceste lucrări de reparaţie pe aceste străzi au fost efectuate aproape în fiecare an. Totodată, o centură înseamnă un timp mai mic de aşteptare pentru cei care tranzitează această zonă”, a declarat Radu.


El a adăugat că unul dintre motivele pentru care finalizarea acestei investiţii a durat doi ani este legislaţia în vigoare.

„Termenul de finalizare a centurii a fost amânat de câteva ori. Am înţeles că lucrurile au stat aşa deoarece, în urma unei legi date anul trecut, n-au mai fost acceptate recepţiile parţiale şi a fost nevoie să aşteptăm această recepţie finală. Între timp, a fost nevoie de relocarea câtorva stâlpi de înaltă tensiune”, a conchis Liviu Radu.

Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.