Clase de învăţământ profesional dual, la Caracal

După succesul înregistrat de clasa de învăţământ profesional dual susţinută de Alro la Colegiul Tehnic Metalurgic din Slatina, ISJ Olt a primit solicitări pentru înfiinţarea unei astfel de clase la Colegiul Tehnic „Matei Basarab” din Caracal.
Inspectorul şcolar pentru învăţământul profesional şi tehnic, Vera Rachină, a declarat că specializarea solicitată este mecanică. Clasa ar urma să funcţioneze din anul şcolar 2019-2020.

„Sperăm să extindem, la anul, şi mai mult acest tip de învăţământ şi am informaţii că se vor solicita şcolarizări pe învăţământul dual şi la Caracal, deoarece s-au schimbat nişte lucruri pe platforma lor industrială. Deja s-au interesat, au venit către noi şi sper că vom înfiinţa clase învăţământ profesional dual şi la Caracal, pentru anul şcolar 2019-2020. Sunt solicitări pentru specializarea mecanică”, a afirmat reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Olt.

Ea a adăugat că solicitarea vine din partea firmei cu capital nemţesc, care a preluat fosta fabrică de vagoane din Caracal.

„La Caracal este vorba despre o societate din Germania care a preluat fost fabrică de vagoane din localitate. O vor retehnologiza şi vor porni producţia. Nu ştim exact ce vor produce. Colegii de la Colegiul Tehnic «Matei Basarab» mi-au comunicat că au fost contactaţi şi undeva în vară dorim să ne întâlnim cu dumnealor, să le explicăm toată legislaţia noastră referitoare la învăţământul dual”, a mai declarat Vera Rachină.

Activele companiilor Astra Vagoane Arad, Meva şi Romvag Caracal, aflate în insolvenţă, au fost preluate de un investitor german pentru suma de peste 30 de milioane de euro. Mai mult, Romvag Caracal face şi obiectul unui dosar DIICOT care vizează delapidarea societăţii de către omul de afaceri Cristian Burci.

În următorul an şcolar, la nivelul judeţului Olt vor funcţiona patru clase de învăţământ profesioan dual, cu specializările electrotehnică, electronică şi mecanică. Trei clase vor funcţional la Colegiul Metalurgic şi una la „Alexe Marin”.

Învăţământul dual este o formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic cu următoarele caracteristici specifice: este organizat la iniţiativa operatorilor economici interesaţi, în calitate de potenţiali angajatori şi parteneri de practică; asigură oportunităţi sporite de educaţie şi formare profesională pe baza unui contract de parteneriat şi a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici; operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice şi alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor; facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unităţii de învăţământ partenere.