Cronici criminale, la ordinea zilei...

Prunci ucişi de propriile mame, concubine înjunghiate, fii hăcuiţi de taţi, taţi omorâţi de propriii copii, scene din filme de groază se petrec la ordinea zilei sub ochii noştri. Doar în ultimele două săptămâni s-au petrecut crime înfiorătoare, care au ţinut prima pagină a ziarelor.

După crima urmată de sinucidere, de la Psihiatria Slatina, în Arad, la doar câteva zile, se petrecea acelaşi scenariu, crimă urmată de sinucidere. Tragedia de la Timişoara, când o educatoare şi-a înecat în cadă copila de doar patru ani, după care i-a tăiat venele de la ambele încheieturi ale mânuţelor, a şocat pe toată lumea. Şi ne întrebăm invitabil, trăim într-o societate bolnavă? Da, trăim printre persoane cu afecţiuni psihice, care, culmea, multe dintre ele profesează în domenii extrem de sensibile ale societăţii, cum ar fi sănătatea sau învăţământul.

Nu pot să cred că o persoană cu o anumită conduită morală se transformă peste noapte într-un criminal. Cred cu tărie că în mintea acestor oameni se petrec transformări cu mult înainte de a apela la astfel de gesturi necugetate. Tocmai de aceea, dacă cei apropiaţi rămân indiferenţi la un comportament care ridică suspiciuni asupra sănătăţii mintale a celui în cauză, atunci lucrurile sunt cu atât mai grave. Poate, cu o mai mare implicare, cu solicitarea sprijinului unui specialist, cu teste psihologice efectuate periodic, astfel de tragedii vor fi pe cât posibil evitate.

Altfel, ne îngrozim cu toţii de cele petrecute în societatea în care trăim, iar presa va relata în cele mai mici detalii abominabilele omoruri. Din păcate, la acest moment, cronicile criminale sunt la ordinea zilei...