Cum s-au schimbat obiceiurile la cumpărături în ultimul an?

În 2020, obiceiurile la cumpărături ale oamenilor din întreaga lume au început să se modifice pe fondul adaptării la noile condiții sanitare. Principala problemă (în afara amenințării la adresa sănătății) a consumatorilor este legată de instabilitatea veniturilor (40% dintre aceștia s-au confruntat cu o scăderi salariale în acest an).

Spaniolii, britanicii și italienii se numără printre cei care au cheltuit mai puțin în acest an. În schimb, consumatorii din Orientul Mijlociu, China și Franța au cheltuit mai mult în 2020.

Află în ce mod s-au schimbat obiceiurile la cumpărături în 2020 și care sunt trendurile pentru viitor. Informații utile în articol.

Obiceiuri la cumpărături înainte și după carantină
Siguranța cumpărăturilor reprezintă doar unul dintre principalele argumente invocate de consumatori. Alături de acesta, se discuta de varietatea ofertelor, economisirea de timp și, mai mult decât oricând, de economii financiare. Astăzi este mult mai simplu să faci economii atunci când cumperi pentru că ai la dispoziție cupoanele de reduceri, codurile promoționale, ofertele speciale de vânzare, toate într-un singur loc, pe site-urile specializate, așa cum este Promocodius România.

Înainte de declanșarea pandemiei, consumatorii preferau să-și facă cumpărăturile în magazinele fizice (47%). Persoanele care cumpărau online o făceau de pe mobil (30%), PC (28%) și tabletă (20%). În timpul carantinei, tendințele s-au schimbat, astfel că ponderea cumpărăturilor realizate de pe mobil a crescut cu 45%, cele de pe PC cu 41%, iar cele de pe tabletă cu 33%. S-a observat o scădere cu până la 50% a cumpărăturilor realizate în magazinele terestre.

Alimentele erau achiziționate într-un procent de 9% online (de pe mobil) înainte de izbucnirea pandemiei. Ulterior, 63% dintre oameni au început să comande mâncare și alimente online, iar 86% dintre aceștia au declarat că vor continua să își cumpere alimentele exclusiv de pe net. Se poate constata că multe dintre obiceiurile valabile printre consumatori înainte de criză de sănătate nu s-au schimbat, ci, mai degrabă, oamenii s-au adaptat noii situații. 35% dintre consumatori își vor cumpăra mâncare de la restaurant și o vor servi acasă, nu în locație, așa cum procedau până acum.

Un alt exemplu: pe fondul unei scăderi în ceea ce privește achiziția de articole de îmbrăcăminte (51%) și a echipamentelor sportive și pentru activitățile de exterior (46%), consumatorii s-au orientat către produsele cu reducere, așa cum este https://promocodius.com/ro/magazine/modivo-cod-reducere. Cupoanele de reducere și codurile promo reprezintă noul obicei adoptat de un număr din ce în ce mai ridicat de cumpărători. Oricum, trendul general în privința consumului din acest moment indică faptul că oamenii sunt orientați către economisire.
Consumul de media era ridicat și înainte de criza sanitară, numai că în timpul acesteia, oamenii și-au găsit cel mai bun mod de relaxare în mediul online. Drept urmare, nivelul instalării de noi aplicații a crescut cu 59% în 2020. Iar trendul se va menține și-n continuare, așa cum declarau 74% dintre consumatori.

De ce consumatorii s-au orientat către cumpărăturile online?
Consumatorii și-au schimbat modul de a-și cumpără produsele de care au nevoie, așa că 60% dintre ei își vor achiziționa alimentele de pe platformele digitale. La fel vor proceda și cu produsele de curățenie (51%) și cu articolele pentru grădinărit și casă (54%). Pentru că online, avantajele sunt multiple:
•    Diversitate la nivel de categorii similare de produse, ceea ce înseamnă prețuri mai mici pentru același tip de articol;
•    Livrare rapidă și în condiții avantajoase din punct de vedere financiar pentru comenzile cu o valoare specificată;
•    Posibilitatea de a face economii pe termen lung grație programelor de loialitate oferite de către magazinele digitale.

Modificarea obiceiurilor consumatorilor este în favoarea acestora pentru că de acum înainte vor putea economisi în mod real. În plus, vor achiziționa doar produsele de care au nevoie pentru că își pot planifica sesiunile de cumpărături mult mai bine. Așa că, mai mult ca sigur, pandemia va trece, dar bunele obiceiuri la cumpărături vor rămâne!