Demersuri pentru înfiinţarea de clase de învăţământ profesional dual, la Caracal

Au început demersurile pentru înfiinţarea de clase de învăţământ profesional dual la Caracal, potrivit ISJ Olt. Din acest an şcolar, în judeţ funcţionează deja patru astfel de clase la Liceele Tehnologice „Alexe Marin” şi Metalurgic din Slatina.

Inspectorul şcolar general adjunct al ISJ Olt, Florica Grecu, a afirmat că solicitarea vine din partea operatorului economic care a preluat fosta fabrică de vagoane din Caracal.

„La solicitarea operatorilor economici din municipiul Caracal, s-au demarat activităţile pentru realizarea învăţământului profesional dual în această zonă. Este vorba despre societatea care a preluat fosta fabrică de vagoane. Se derulează discuţii, suntem în stadiul de proiect, încă nu am pus detaliile”, a afirmat ea.

Alte solicitări venite din partea unor operatori economici din zona de sud a judeţului nu s-au concretizat.

„Au mai fost solicitări şi în zona Cilieni - Izbiceni, unde era vorba de croitorie, dar nu s-a concretizat. Solicitările în zona învăţământului profesional vin şi spre alimentaţie publică”, a mai spus Florica Grecu.

Toate locurile din cele patru clase de învăţământ profesional dual, care funcţionează din această toamnă la nivelul judeţului Olt, au fost ocupate, potrivit reprezentanţilor ISJ, departajarea elevilor fiind făcută cu implicarea operatorului economic.
Învăţământul dual este o formă de organizare a învăţământului profesional şi tehnic cu următoarele caracteristici specifice: este organizat la iniţiativa operatorilor economici interesaţi, în calitate de potenţiali angajatori şi parteneri de practică; asigură oportunităţi sporite de educaţie şi formare profesională pe baza unui contract de parteneriat şi a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici; operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice şi alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor; facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unităţii de învăţământ partenere.

Elevii primesc 200 lei de la stat, iar operatorul economic le mai asigură încă 200 de lei.