FOTO. Cum arată şantierul Drumului Expres Craiova-Piteşti. Lucrările, verificate de CNAIR şi Ministerul Transporturilor

Secretarul de Stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Ionel Scrioşteanu, împreună cu Directorul General Adjunct al CNAIR, Ovidiu Marian Barbier, au inspectat șantierul drumului expres Craiova-Pitești.

Potrivit informaţiilor postate pe pagina oficială a DRDP Craiova, pe parcursul vizitei au fost însoțiți de reprezentanții constructorilor și de către directorul general regional al DRDP Craiova, Bogdan Bratu.

„Într-o perioadă complicată și în care cu toții stați în casă, noi incercam și chiar reusim să ,,miscăm" șantierele de drumuri în ritm din ce în ce mai alert.  Mobilizarea este exemplară și avansarea lucrărilor deasemenea pentru UMB, dar este loc de mai bine pentru Tirenna Scavi", a declarat directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier.

Proiectul “Drum Expres Craiova-Pitești” prevede construirea până la sfârșitul anului 2023 a 121,185 km de drum expres ( 2X2), 10 intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri/pasaje la noduri rutiere/ drumuri de legătură, 8,85 drumuri de legătură.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt:

1. construirea a 121,185 km de drum expres;

2. crearea unei comunicații moderne între Craiova și Pitești, făcând astfel conexiunea cu autostrada București-Pitești și în viitor cu autostrada Pitești-Sibiu;

3. îmbunătățirea fluxului de trafic pe DN65, în special prin deturnarea traficului de tranzit pe ruta expresă cu 2×2 benzi și, de asemenea reducerea traficului în orașe care în prezent sunt traversate de drumul național DN65.

4.reducerea numărului de accidente prin crearea unui sistem de transport rutier mai sigur în comparație cu situația infrastructurii rutiere existente,care asigură legătura dintre Craiova – Pitești;

Prezentul proiect contribuie la atingerea principalului rezultat urmărit în promovarea investițiilor prevăzute în cadrul OS2.1.-reducerea timpului mediu de călătorie.

Valoarea totală a  proiectului este de 5.511.537.531,93 lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-3.510.498.252,58 lei, 25% contribuția proprie– 1.170.166.084,15 lei, restul de 830.873.195,20 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.