Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, acest fapt ar fi putut avea urmări grave pentru participanţii la trafic.
„Mai multe indicatoare rutiere montate pe noua variantă de ocolire a municipiului Caracal, VO 6G, au fost vandalizate noaptea trecută de persoane necunoscute, încă, acest lucru putând duce la producerea unor evenimente rutiere cu urmări grave. Vă reamintim faptul că distrugerea, vandalizarea sau aducerea în stare de neîntrebuințare a indicatoarelor, semafoarelor, amenajărilor rutiere se pedepsește penal cu închisoare. SDN Slatina, administratorul VO 6G, a depus în această dimineață plângere la poliție pentru distrugerea indicatoarelor”, se arată pe pagina oficială a DRDP Craiova.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Olt, Alexandra Dicu, a preciziat că poliţiştii îi caută pe autorii actelor de vandalism.
„În această dimineață, la sediul Serviciului Rutier a fost depusă o plângere în acest sens. Polițiștii efectuează verificări în vederea identificării persoanei sau persoanelor care au săvârșit această fapta”, a afirmat ea.
Recepţia la terminarea lucrărilor pe centura de ocolire a municipiului Caracal a fost făcută, la finalul lunii mai, la şapte ani de la începerea investiţiei.
Lucrările la centura de ocolire a municipiului Caracal au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. - Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 de luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni. Nici acest termen nu a fost respectat, recepţia finală fiind făcută abia acum.
La începutul anului 2017, Guvernul a alocat 1,5 milioane lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului. Banii alocaţi ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria - Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii.
Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Anul trecut, CNAIR a trebuit să facă noi exproprieri pentru a putea fi relocaţi mai mulţi stâlpi de iluminat dintr-un sens giratoriu, dar şi de pe traseul centurii de ocolire.
Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.