Liberalii i-au minţit pe olteni, în faţă. Alocare bugetară infimă pentru Drumul Expres Craiova-Slatina-Piteşti

Guvernul Orban a prevăzut în bugetul pe anul în curs doar 96 de milioane de lei pentru construcţia Drumului Expres Craiova-Slatina-Piteşti deşi valoarea pentru cele trei loturi aflate în construcţie se ridică la două miliarde lei. Legea bugetului a fost promulgată, luni, de preşedintele Klaus Iohannis.

Liberalii nu se ţin de promisiunea făcută, chiar înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale, când premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, asigurau, chir pe şantierul din Balş, constructorul că nu va fi o problemă cu finanţarea.

Şi reprezentanţii Asociaţiei „Pro Infrastructură” au sesizat că promisiunea lui Ludovic Orban că Drumul Expres Craiova-Slatina-Piteşti va fi finalizat în doi ani este una fantezistă, având în vedere alocările bugetare ca şi inexistente.

„Președintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa. (...) Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă). (...) Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!”, Asociația Pro Infrastructură.

Potrivit CNAIR, tronsonul 1 al drumului expres are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 - Km 36+200) și Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este Tirrena Scavi S.p.A. (Italia) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane euro fără TVA.

Încă din luna octombrie 2019 se lucrează pe cele două loturi ale Tronsonului 2, care cuprind centurile Slatinei şi Balşului.