Manipulare grosolană pe reţelele de socializare...

Cei mai mulţi au indus în spaţiul public ideea că referendumul are cu totul alt scop, nicidecum redefinirea termenului de familie, ca fiind formată dintre un bărbat şi o femeie. Din dorinţa de a boicota această consultare a populaţiei, pe reţelele de socializare, în cele două zile de referendum, a existat o propagandă grosolană de dezinformare.

Cu scopul de a manipula sau din neştiinţă, întrebarea de pe buletinul de vot, „Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României, în forma aprobată de Parlament?”, a adus o campanie violentă de dezinformare. Ideea generală pe reţelele de socializare a fost că este o găselniţă a lui Dragnea, prin care să modifice Constituţia după bunu-i plac. Nimic mai fals, Referendumul a fost organizat ca urmare a unei iniţative cetăţeneşti, care viza schimbarea termenului de „soţi” în căsătoria dintre un bărbat şi o femeie.

Boicotul făţiş nu a fost contracarat printr-o campanie de informare, astfel încât cetăţenii să ştie exact ce anume se votează. De fapt, n-ar trebui să mă mai mire, din moment ce preşedintele ţării, Klaus Iohannis, care altădată îndemna cetăţenii să meargă la vot, indiferent de opţiune, s-a prezentat la urne cu puţin timp înaintea închiderii votului, fiind astfel făptaş la boicot.

Referendumul pentru familie nu a trecut pragul legal de prezenţă, minimum 30%, iar Constituţia nu va fi schimbată, aşa cum a fost votat în Parlament, rămânând în continuare termenul de „soţi” referitor la căsătorie.

Mi se pare normal să dai dovadă de spirit civic, iar eu, personal, mi-am exprimat dreptul la vot. Din păcate, am rămas dezamăgită de propaganda mincinoasă din spaţiul public, care continuă. Dar nu mai este un secret că manipularea este una grosolană pe reţelele de socializare...