Ministrul Transporturilor promite decongestionarea traficului din Balş: „Vom face un lucru mic, dar important, astfel ca măcar acolo camioanele să nu stea”

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, în cadrul unei emisiuni TV, că traficul din oraşul Balş va fi decongestionat în urma unei investiţii ce va fi derulată de Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.

Întrebat despre situația proiectului drumului expres Craiova – Pitești, Şova a afirmat că DRDP Craiova va începe să construiască o „undă verde” în Balş, pentru a permite decongestionarea traficului în oraş.

„Eu, la începutul mandatului, am promis că vom face un lucru mic, dar important, o «undă verde» în Balş, astfel ca măcar acolo camioanele să nu stea. Deja e făcută licitaţia, avem câştigătorul, începe DRDP Craiova să construiască această «undă verde». Practic drumul naţional trece prin centrul Balşului, sunt semafoare… Vom face o sincronizare pe cheltuiala companiei astfel încât, atunci când s-a pus verde la un capăt al Balşului acel camion să iasă din Balş, să nu mai stea”, a afirmat ministrul Lucian Şova.

Surse apropiate proiectului drumului expres precizau săptămâna trecută, pentru economica.net, că o asociere de firme ar fi câștigat licitația pentru construcția tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti, cei 40 de kilometri ce vor tranzita judeţul Olt, valoarea contractului ridicându-se la aproximativ 1,4 miliarde de lei. Mai exact, Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL.

Durata contractelor este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Contractele vor fi semnate după expirarea perioadei de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, mai preciza sursa citată, iar 24 iulie a fost data limită de depunere a contestaţiilor.

Tronsonul 2 al Drumului Expres va traversa localităţile Balş, Bârza, Piatra-Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare, având o lungime de 39,85 de kilometri. Pe acest tronson vor fi contruite două poduri, unul peste râul Olteţ, în dreptul localităţii Balş, şi altul peste râul Olt, în apropiere de Slatina, dar şi variantele de ocolire pentru oraşul Balş şi municipiul Slatina.
Întregul proiect are o lungime de aproximativ 121 km și o valoare estimată de 3.770.640.827,48 lei, fără TVA.

Primul Tronson al drumului expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 17 km, o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA, şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA. Cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scorniceşti, Optași, Tătulești, Colonești.

Tronsonul 4 cu o lungime de 31,81 km (km 89+300 – km 121+115) va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersecția cu autostrada 1 București – Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 lei, fără TVA.

Drumul expres Craiova – Pitești va avea  4 benzi de circulație ( două benzi pe sens) și va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European.