Mirela Stăncioiu: „Este cel mai complicat să schimbi mentalitatea personalului, aici mă refer la asistenţi, infirmieri, brancardieri”

Zece pacienţi ce s-au tratat, anul trecut, la Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina s-au plâns de atitudinea personalului medico-sanitar, în special cel mediu. Reprezentanţii unităţii medicale au precizat că s-a încercat schimbarea mentalităţii asistenţilor şi infirmierilor, însă acest lucru este foarte greu de realizat.

Potrivit datelor furnizate de reprezentanţii SJU Slatina, în 2017 au fost înregistrate zece sesizări, cinci primite la Registratura unităţii medicale, iar cinci în baza formularului ce poate fi descărcat de pe site-ul spitalului. În toate sesizările, pacienţii s-au plâns de comportamentul personalului medico-sanitar.

Directorul de îngrijiri medicale de la Spitalul Slatina, Mirela Stăncioiu, a precizat că mentalitatea personalului mediu este cel mai greu de schimbat, deşi au fost organizate cursuri de formare profesională şi de comunicare.

„Este cel mai complicat să schimbi mentalitatea personalului, aici mă refer la asistenţi, infirmieri, brancardieri. Noi am iniţiat, la un moment dat, cursuri de formare profesională cu ajutorul Ordinului Asistenţilor Medicali. Am făcut cursuri de comunicare, de resuscitare, de transfuzii. Noi încercăm să schimbăm mentalitatea, dar este foarte dificil. Poate şi din cauza stresului, a volumului de muncă, asistenţii medicali, din punctul meu de vedere, muncesc foarte mult. Ei reprezintă o verigă foarte importantă şi trebuie să gestioneze şi activitatea celor din subordine, cum ar fi infirmieri, îngrijitori şi brancardieri, dar trebuie să fie şi prompţi ca să răspundă la solicitarea medicilor. Totodată, asistentul face legătura între medic şi pacient. Medicul constată nevoile medicamentoase şi de îngrijire ale pacientului şi le transmite asistentului medical pentru administrare”, a spus Stăncioiu.