Ne place „caterinca” sau doar suntem ignoranţi?

De curând, am descoperit pagina de facebook Make Romania Great Again. Astfel, am reuşit să înţeleg, cât de cât, ce uşor suntem păcăliţi şi ce puţin ne cunoaştem ţara, ca să nu spun că suntem ignoranţi. Ce fac administratorii acestei pagini?! Pun fotografii cu obiective turistice foarte cunoscute sau mai puţin cunoscute din întreaga lume, pe care le descriu ca fiind din România, pe principiul uite ce am putut face şi ce nu mai reuşim în ziua de astăzi.

Ideea de la care pleacă cei care fac aceste postări este tocmai aceea de a ne arăta cât de uşor putem fi duşi cu zăhărelul.

Ultima postare pe care am vazut-o înfăţişează un lift din China, care are următoarea descriere: „Cel mai înalt ascensor din lume se află chiar în rezervaţia naturală Cozia. Vizitatorii pot avea o panoramă asupra rezervaţiei, de la impresionanta înalţime de 330 de metri. De-a lungul anilor, liftul «Gheorghiţă» cum este poreclit de localnici, a doborât trei recorduri mondiale: cel mai rapid lift exterior, cel mai înalt lift cu vederi şi cel mai rapid lift cu cea mai mare încărcătură de pasageri”. Şi dă-i şi minunează-te şi dă-i şi distribuie.

Dacă n-am fi aşa superficiali, am vedea că pagina respectivă este „de caterincă”, administratorii ei se definesc ca fiind un colectiv format din „38 de doctoranzi, masteranzi şi profesori universitari”.

Mai mult decât atât, pagina a primit şi trei importante premii: „Self awarded - Best travel blog 2017”, „Self awarded - Most real knowledge sharing news website in the world 2017” şi „Self awarded - Realest shit out there, just saying”. Pentru cei care încă nu staţi prea bine cu engleza, vă spun doar că self awarded înseamnă auto-acordat, restul vă las să descoperiţi singuri.

Nu pot să nu mă întreb câţi din cei peste 16.000 de urmăritori ai paginii ştiu că totul este doar o autoironie.