Ca să recupereze contravaloarea sumelor cheltuite, pacienţii trebuie să facă o solicitare în scris spitalului.
„În situaţia în care asiguraţii, pe perioada internării, în baza unor documente medicale întocmite de medicul curant din secţia în care aceştia sunt internaţi suportă cheltuieli cu medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, spitalele rambursează contravaloarea acestor cheltuieli la cererea asiguraţilor. Rambursarea cheltuielilor reprezintă o obligaţie exclusivă a spitalelor şi se realizează numai din veniturile proprii ale acestora, pe baza unei metodologii proprii aprobate prin decizie a conducătorului instituţiei, metodologia va fi adusă la cunoştinţă pacienţilor la internarea acestora în spital”, a precizat purtătorul de cuvânt al CAS Olt, Constanţa Florea.
Spitalele sunt obligate să suporte din suma contractată pentru furnizarea de servicii medicale spitaliceşti pentru asiguraţii internaţi în regim de spitalizare continuă şi în regim de spitalizare de zi toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, precum şi pentru investigaţii paraclinice şi pentru medicamente, cu excepţia medicamentelor şi materialelor sanitare, pentru afecţiunile din programele naţionale de sănătate și dispozitivelor medicale şi serviciilor de tratament sau diagnostic acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate.