Peste 30 de olteni, plângeri împotriva băncilor. Protecţia Consumatorilor Olt a clasat petiţiile

Peste 30 de olteni s-au plâns CJPC Olt că au probleme în relaţia cu instituţiile financiar-bancare şi non-bancare de la care au accesat împrumuturi. Deşi instanţele din ţară dau câştig de cauză oamenilor în privinţa contractelor încheiate cu băncile, mai ales când vine vorba de împrumuturile în franci elveţieni, reprezentanţii CJPC Olt nu au constatat niciun fel de deficienţe.

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Olt a înregistrat, în ultimul an, 31 de petiţii care au vizat instituţii financiar-bancare şi nebancare.

Dintre acestea, în 27 reprezentanţii CJPC Olt nu au constatat deficienţe de la legislaţia în domeniul protecţiei consumatorilor, acestea fiind concluzionate ca fiind neîntemeiate. Totodată, patru petiţii au fost clasate din lipsa documentelor justificative.

Comsiarul şef adjunct al CJPC Olt, Angelica Filotie, a declarat că oltenii au reclamat faptul că băncile nu au respectat contractele de credit, au mărit nejustificat ratele şi au perceput comisioane ilegale.

„Au fost reclamate următoarele aspecte: nerespectarea constractului de credit, rate nejustificat de mari, perceperea unor comisioane ilegale, în urma acordării unor împrumuturi bancare debitul fiind prea mare. Totodată, oltenii s-au plâns că nu au fost înştiinţaţi asupra sumelor de plată, asupra micşorării marjei procentuale, şi că sunt în imposibilitatea de plată a debitului. Au fost şi persoane care au reclamat că externalizarea sumelor de plată a fost făcută către diferite societăţi de recuperare a debitelor”, a spus Filotie.

Aceasta a adăugat că, în ultimul an, nu au fost aplicate sancţiuni contravenţionale împotriva instituţiilor financiar-bancare şi nebancare.