Postolache, UGIR Olt: „Această clasă de învăţământ profesional dual este un câştig real”

Preşedintele Filialei Olt a Uniunii Generale a Industriaşilor din România (UGIR), Marin Postolache, a lăudat faptul că judeţul Olt se numără printre cele în care funcţionează o clasă de învăţământ profesional dual, după parafarea parteneriatului dintre Alro şi Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ).

Postolache a arătat că paternitatea implementării învăţământului profesional dual, în România, aparţine UGIR, industriaşii având în acest sens un protocol cu Ministerul Educaţiei.

„Ideea cu învăţământul profesional dual aparţine în exclusivitate Uniunii Generale a Industriaşilor din România, având discuţii de mai bine de doi ani. Mărturie stau şi stenogramele din Colegiul Prefectural. Anul trecut, UGIR a reuşit să semneze un protocol de parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi, în acest an, ne bucurăm că, în ţară, judeţele Braşov şi Arad au înfiinţat clase cu învăţământ profesional dual, iar acum s-a bătut palma cu Alro pentru înfiinţarea unei astfel de clase, în judeţul Olt. Se vede clar că inspectoratul şcolar a insistat şi foarte bine a făcut. Alro este un model de practică a pregătirilor profesionale pentru că, în permanenţă, a ţinut legătura cu unităţile de învăţământ pentru pregătirea personalului”
, a declarat Postolache.

Clasa cu învăţământ profesional dual care va funcţiona la Colegiul Tehnic Metalurgic din Slatina, din această toamnă, va genera beneficii atât pentru elevi, cât şi pentru angajator, potrivit celor de la UGIR.

„Acum, cu această clasă, este un câştig real. Lăsând la o parte faptul că elevii îşi îmbunătăţesc bagajul de cunoştinţe atât pe linie teoretică, cât şi pe linie practică, şi angajatorul are de câştigat. Acesta îl cunoaşte pe copilul care urmează să-i devină angajat, peste trei ani. Şi copilul cunoaşte procesul tehnologic, se obişnuieşte cu programul de lucru, dar şi cu stricteţea locului de muncă”,
a mai spus Marin Postolache.

Cu o experienţă îndelungată în producţia industrială, Marin Postolache a arătat că modelul învăţământului profesional dual a funcţionat cu succes, în România, încă din perioada comunistă.

„Înainte era la fel. Veneau elevii şi făceau practică, iar când terminau şcoala, aceştia erau efectiv «licitaţi». Maiştrii abia aşteptau să vină elevii în practică. Pe lângă faptul că se bucurau că aveau forţă de muncă suplimentară, ajungeau să-i cunoască, şi la sfârşit de ciclu profesional, veneau şi spuneau pe cine vor, după ce au văzut ce pot. Din acest sistem au ieşit meseriaşi nu buni, ci foarte buni”, a mai spus Postolache.