Prina: „Dacă nu vom găsi un investitor, va fi foarte greu ca CSM să continue în Liga a II-a”

Administratorul public al Slatinei, Minel Prina, a răspuns întrebărilor primite din partea cititorilor pe site-ul gazetanoua.ro.

andreea: Ce se va întâmpla, domnule Prina, cu echipa de handbal? Se va mai ţine? Se va schimba antrenorul?
Noi n-am început un proiect ca să-i punem capăt din faşă. Eu cred că echipa de handbal va continua, şi cu o finanţare dublă, sper, şi anume Consiliul Judeţean şi Consiliul Local. Rămâne să stabilim temenii, condiţiile şi când vom avea un rezultat atunci voi putea să spun clar în ce formă vom continua. Ideea este că astăzi predăm şi amplasamentul la viitoarea sală de sport, probabil ar trebui să ne gândim mai mult la o echipă de handbal în prima divizie.

Materu: În cartierul „Eugen Ionescu” de ce nu se amenajează spaţiile verzi? Parcă suntem în deşert, fără flori... pământ gol, ar trebui măcar gazon.
Pentru că în momentul de faţă aceste spaţii nu au fost predate către firma care a concesionat. La sfârşitul anului trecut am reuşit să finalizăm lucrarea privind betonările străzilor şi parcărilor şi n-am putut să predăm acel amplasament decât după ce am licitat. Dacă astăzi am vorbit şi despre această problemă, se va schimba situaţia şi în cartierul „Eugen Ionescu”.

slătinean: De ce nu vă concentraţi pe obiectivele cu adevărat importante ale oraşului cum ar fi: crearea unui parc industrial, centura ocolitoare, atragerea unui investitor pentru crearea unui nou centru comercial (Carrefour, Auchan etc), crearea de noi locuri de muncă prin atragerea de investitori, crearea unor facilităţi pentru aceştia, lobby mai intens la guvern pentru a trece autostrada Bucureşti-Craiova pe lângă Slatina (când se va aproba în 2020). Ce detalii puteţi să ne daţi despre stadiul acestor proiecte?
Pentru crearea unui parc industrial ne trebuie într-adevăr o suprafaţă de teren foarte mare, lucru pe care nu-l avem în momentul de faţă, ar fi un impediment. Dar am dat dispoziţie să înceapă recuperarea terenului de la Honsel pentru că, se pare, ei nu vor mai veni cu investiţia în Slatina. Sunt în jur de 22 de hectare şi atunci am putea să vorbim despre un parc industrial. Noi întotdeauna ne-am dorit să creăm unul, tocmai de aceea am dat acest teren la Honsel, pentru că în caietul de sarcini, în 2008, au venit cu peste 1.000 de angajaţi. Au luat terenul prin cumpărare, dar era o cumpărare cu sarcină, în cazul în care nu se respecta ce ar trebui, intrăm în posesie. Centura ocolitoare este o problemă a noastră foarte importantă, am făcut lobby, s-au modificat indicatorii tehnico-economici, dar din nefericire nu depinde de noi, depinde de strategia Guvernului. Pentru atragerea unui investitor de genul Carrefour, Auchan, terenul de lângă Podul Olt, acel faimos parc Aleea Oltului a fost vândut tocmai pentru această idee, dar, din nefericire, exact după ce am vândut acel teren a apărut o modificare a legislaţiei care spune că pe terenurile cu spaţii verzi sau în parcuri nu se mai poate construi nimic. Chiar Carrefour voia să construiască un centru foarte mare, foarte important. În momentul de faţă suntem la Mediu şi sperăm ca de data aceasta să nu ne mai pună atâtea beţe în roate pentru că terenul acela nu mai este nici proprietatea Consiliului Local, plus de asta în cartea funciară figurează ca teren curs construcţii. Deci cu alte cuvinte, ar trebui să se construiască. Nu ştiu de ce nu ne dau avizul pe plan urbanistic zonal şi pot să spun că timp de peste un an jumate am întârziat cu acest plan urbanistic zonal şi din cauza bâjbâielii celor de la Mediu. Noi sperăm ca în termenul acesta de 30 de zile, cât a mai rămas, să ne dea avizul. Dacă avizul este favorabil nouă, aşa cum ne dorim, atunci putem să înaintăm un termen până la care se construieşte acel Carrefour în zona respectivă. Dacă nu avem acel aviz, noi vom da în judecată Agenţia din Slatina sau chiar Ministerul Mediului pentru a ne elibera acel aviz, astfel încât să putem să dăm curs solicitărilor în ceea ce priveşte construirea acelui Carrefour. De fapt, acel Carrefour trebuia să se realizeze încă din 2006-2007. Autostrada Bucureşti-Craiova şi eu mi-aş dori să treacă prin Slatina. Atunci când a venit Berceanu, probabil, îşi dorea să ajungă pe un drum mai scurt, consuma mai multă benzină dacă venea pe la Slatina, dar în cazul în care se face o autostradă Bucureşti-Craiova, atunci Slatina va fi cumva izolată. Mie mi se pare mai interesant şi mai uşor să construieşti o autostradă Piteşti-Craiova decât una Bucureşti-Craiova, ar fi mai economicoasă. Şi nu neapărat o autostradă, ci un drum rapid, drumuri rapide care sunt destul de frecvente în ţările occidentale şi destul de eficiente, iar ca preţuri sunt aproape la jumătate. Nu depinde de noi construirea acestei autostrăzi, când se va construi, când se va aproba, sperăm să fim pe aici încât să ne putem mândri şi noi cu acest lucru.

Slatina: De asemenea, cred că sunt importante şi proiectele: sala polivalentă, renovarea centrului istoric, grădina zoo, clubul nautic, crearea de noi spaţii verzi, înfiinţarea de noi locuinţe, modernizarea cartierelor. Sunt importante, dar cred că ar trebui trecute în plan secund. Nu zice nimeni că nu e frumos cu fântâni şi flori, dar când vor fi atrase noi firme pentru a investi în oraş? Felicitări pentru proiectele finalizate şi sper să le terminaţi şi pe cele începute şi altele noi!
Noi asta ne dorim, să dezvoltăm cumva oraşul, să fie mai atractiv, pentru că atunci când un oraş devine mai atractiv pentru noi, ca şi cetăţeni, devine atractiv şi pentru investitori. În momentele de faţă este o utopie să vorbeşti despre investitori, în condiţiile în care, chiar dacă nu mai suntem în recesiune, suntem în continuare în criză economică. Sper ca economia să se pună în mişcare şi dacă nu vine Honsel, atunci să vină alţi investitori pe terenul respectiv, noi punând acel teren la dispoziţie doar pentru aceşti investitori. Pot să spun că la sala polivalentă am dat ordin de a se începe săptămâna trecută, la centrul istoric deocamdată se fac analize şi aşteptăm să apară legea, iar cu grădina zoologică, lucrăm la caietul de sarcini pentru licitaţie. La clubul nautic aşteptăm să semnăm contractul de finanţare, sperăm să se întâmple cât mai repede şi să îndeplinim şi ultimul deziderat şi anume avizul privind concesiunea luciului de apă. Ne dorim înfiinţarea de noi locuinţe şi avem proiecte de 288 de unităţi locative, în construcţie sunt în momentul de faţă 108. Sperăm ca Ministerul Dezvoltării să aloce în continuare astfel încât într-un an să avem aceste 108 unităţi locative finalizate.

slatina dragostea mea: Felicitări pentru proiectele reuşite! De asemenea, aş dori şi eu să ştiu ce condiţii trebuie îndeplinite pentru a aduce McDonald’s în oraş? Este cumva nevoie de un francizant disponibil să preia investiţia? Ce s-a întâmplat cu proiectul celor de la Honsel? Aţi putea vorbi cu senatorii din judeţ să insiste în guvern/parlament pentru ca autostrada Craiova-Bucureşti să treacă pe lângă Slatina? De ce nu încercaţi să înfiinţaţi mai multe secţii la CSM (baschet, volei, handbal băieţi)?
În primul rând trebuie să existe un francizant, dar în al doilea rând strategia Mc Donald’s spune că nu vine în oraşe mai mici de 100.000 de locuitori. Deci în condiţiile în care nu vom avea 100.000 de locuitori e cam greu să vină, dacă nu imposibil. De la Honsel, în 2008 ştiu că am primit vinerea mail-ul pentru a fi prezent la deschiderea şantierului, iar luni un mail de anulare că nu se mai ţine. Dacă reţin bine, era undeva în martie. Au fost nişte neînţelegeri care au dus la amânarea acestui proiect. La sfârşitul anului 2008, guvernul Tăriceanu a tergiversat facilităţile care, conform legii, le meritau cei de la Honsel, şi au dat o parte din ele exact în ultima Hotărâre de Guvern a guvernului Tăriceanu. Din nefericire, la sfârşitul anului 2008 a venit criza, iar Honselul a intrat în reorganizare. Am purtat discuţii chiar acum patru-cinci luni cu cei de la Honsel, mi-au cerut un termen de răgaz, pe care nu pot să-l mai accept şi trebuie să intru în posesia terenului pentru că nu şi-au respectat condiţiile contractuale. Sunt şi parlamentarii din Slatina conştienţi de acest lucru şi s-au făcut dacă nu o presiune, atunci lobby cu siguranţă. Important e ca această autostradă să se facă, iar dacă nu se face, atunci măcar să se facă centura de ocolire, care deocamdată este mult mai importantă pentru Slatina, bineînţeles nevorbind de avantajele economice pe care poate să ţi le aducă o autostradă pentru oraş. La CSM nu avem alte secţii pentru singurul lucru că am încercat să înfiinţăm secţii acolo unde avem tradiţie. Dintre cele trei secţii avem să zicem cât de cât o tradiţie care s-a încheiat acum câţiva ani buni la volei. O să ne gândim şi la acest aspect, important e ca noi să găsim resursele finanţării Clubului Sportiv Municipal Slatina.

like: CSM Slatina va rămâne în Liga a II-a?
Eu sper să rămână în Liga a II-a, dar acum trebuie să punem în balanţă foarte bine cheltuielile bugetare. Dacă Primăria Slatina va reuşi să găsească un investitor pentru CSM Slatina, astfel încât cea mai mare parte a banilor să vină de la un investitor privat, atunci cu siguranţă va continua. Dacă nu, va fi foarte greu, pentru că deja s-a făcut anunţul că Consiliul Local va merge lângă Alro în dorinţa de a promova în Liga I. Eu îmi doresc din tot sufletul să continuăm, pentru că acolo există un grup de tineri care şi-a făcut datoria pe deplin în aceşti doi ani. În privinţa investitorului, deocamdată nu avem nimic concret, nu pot să vorbesc pe speculaţii. Pentru binele tuturor, şi al jucătorilor, şi al staff-ului, şi al primăriei, ar fi bine să vină cât mai curând. Mie nu-mi plac situaţiile gri, de incertitudine. N-ai cum să te gândeşti la transferuri sau alte lucruri, cât nu avem ceva clar.


(continuarea în numărul de mâine)