Protest eşuat împotriva Regulamentului parcărilor din Slatina. Cei doi protestatari, care spun că au fost zece, încep să strângă semnături împotriva proiectului

După ce, marţi seara, în faţa Prefecturii Olt, la protestul împotriva Regulamentului parcărilor din Slatina, aflat în dezbatere publică, s-au strâns doar două persoane, organizatorii s-au repoziţionat şi au hotărât să strângă semnături împotriva proiectului.

Protestul a fost organizat, pe Facebook, de vicepreşedintele PNL Slatina, Ionuţ Comănescu, un cunoscut „protestatar” împotriva a orice. Deşi imaginile video şi fotografiile arată clar că doar patru persoane au participat la protestul de marţi seara, celor doi protestatari iniţiali alăturându-li-se şi doi pensionari curioşi, care au trecut întâmplător prin zonă, organizatorii spun că 10 persoane s-au strâns în faţa Prefecturii Olt.


Ionuţ Comănescu a admis, pentru Gazeta Nouă, că nu cunoaşte în detaliu Regulamentul propus pentru parcările din Slatina, dar că l-a citit.


„N-a fost un protest, au venit doar câteva persoane. N-a fost foarte multă lume. Am vrut să ne întâlnim să discutăm proiectul. Au fost vreo zece persoane. În primul rând, suma este prea mare pentru Slatina. În Bucureşti, suma este în funcţie de zone, între 50 şi 100 de lei pe an. În al doilea rând, numărul de maşini din municipiul Slatina este mult mai mare decât numărul locurilor de parcare. Din discuţiile pe care le-am avut, aseară, nu ştiu - dacă nu iese primăria să explice, să dea ceva oficial, nimeni nu ştie mare lucru, decât ce vedem în el, dar nu ne dăm seama exact cum se poate aplica. (…) Îţi dai seama că l-am citit. Sunt foarte multe neconcordanţe acolo, între  ce spun ei şi care e realitatea de pe teren”, a declarat Comănescu.


„Protestatarul de serviciu” este nemulţumit şi de faptul că vor rămâne prea puţine locuri pentru a se parca „la liber”.

 

„Problema e că sunt blocuri care au 10 locuri de parcare. Ei spun că 20 la sută vor rămâne la liber, iar restul vor fi cu plată. 20 la sută înseamnă două locuri libere, iar restul de opt vor fi cu plată, pentru cine vrea să-şi achiziţioneze. Din 40 de locatari, opt îşi vor achiziţiona, asta e clar, plus că unii au şi câte două maşini. Nu vei mai avea unde să parchezi (la liber - n.red.), pentru că acele locuri vor fi rezervate. Aceeaşi problemă e dacă vine cineva la tine. Omul acela unde parchează, pentru că toate locurile sunt rezervate, sunt ale cuiva şi nu poţi să parchezi pe ele”, a mai spus Ionuţ Comănescu.


Întrebat dacă va mai continua protestele, liberalul a declarat că „nu are rost”, strategia sa bazându-se acum pe o campanie de strângere de semnături pentru stoparea proiectului.

 

„Nu are rost să ieşim să protestăm pentru că nu se va aduna multă lume. Oamenii au treabă, au altceva de făcut. Voi merge pe la uşa fiecăruia şi voi strânge semnături. Dacă vom reuşi să strângem minimum cinci la sută din populaţia cu drept de vot a Slatinei, putem stopa proiectul. Asta înseamnă undeva la 3.700 de semnături”, a conchis vicepreşedintele PNL Slatina.


Municipalitatea a stabilit forma finală a regulamentului în baza căruia sunt reglementate parcarea şi ridicarea maşinilor deţinute de slătineni. Aceştia vor putea să încheie abonamente pentru un an, adică să-şi asigure o parcare rezidenţială 24 de ore din 24, tariful stabilit pentru persoanele fizice fiind de 20 de lei pe zi, 240 de lei anual. Proiectul va sta în transparenţă 45 de zile, va fi aprobat în CL, urmând ca reprezentanţii DASIP să anunţe perioada în care slătinenii pot să-şi depună dosarele în vederea atribuirii unui loc de parcare.