Protocoale noi pe Secţia de Cardiologie a Spitalului Slatina. Andriţoiu: „Dacă le respectăm, avem un diagnostic corect. Totodată, ne apără de culpă medicală şi de malpraxis”

Cardiologii de la Spitalul Slatina vor avea protocoale noi. Acestea au fost adaptate noilor ghiduri europene şi urmează să fie aprobate în Consiliul Medical. Toţi medicii trebuie să le respecte.

Şeful Secţiei de Cardiologie de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina, medicul Mircea Andriţoiu, a precizat că aceste protocoale ajută atât pacienţii, cât şi doctorii. Dacă respectă protocolul, medicul nu are cum să fie acuzat de culpă medicală sau malpraxis.

„Protocoalele reprezintă un gen de uniformizare a concepţiei tuturor medicilor cardiologi privind patologia cardiovasculară. Fiecare medic cardiolog trebuie să respecte protocolul, dar există şi excepţii. Abaterile sunt bine reglementate şi trebuie să fie documentate şi în foaia de observaţie. Protocoalele conţin cele mai noi elemente, noţiuni despre bolile cardiovasculare din ghidurile europene din ultimele tratate de Cardiologie şi sunt importante pentru un diagnostic corect, dar şi pentru un tratament uniformizat. Pentru o afecţiunie, tratamentul prescris de un doctor va fi fel şi la un alt medic. Totodată, ne apără de culpă medicală şi de malpraxis. Dacă respecţi toţi paşii protocolului, nu ai cum să fii acuzat. După ce sunt aprobate în Consiliul Medical, intră în vigoare şi trebuie să fie respectate”,
a spus medicul Mircea Andriţoiu.

Acesta a mai spus că prin aplicarea noilor protocoale sunt urmăriţi şi indicatorii de eficienţă care arată gradul de îndeplinire a obiectivelor programate şi indicatorii de eficacitate.

„Aceşti indicatori se pot referi la elemente cum ar fi: proporţia pacienţilor decedaţi în primele 24-48 de ore de la internare din totalul pacienţilor internaţi. În felul acesta evaluezi cât de bun este protocolul. Proporţia pacienţilor reinternaţi fără programare, ca urgenţă, în interval de 30 de zile de la externare, se mai urmăreşte concordanţa între diagnosticul la internare şi cel de la externare. La noi se apropie la 90-95 la sută. Numărul de reclamaţii sau plângeri depuse de pacienţi”,
a adăugat cardiologul slătinean.