Psihiatru slătinean despre programul încărcat al copiilor: „Este un pic cam mult cât le cerem, ar trebui să-i lăsăm mai mult să se joace”

Cu tot mai multe activităţi extraşcolare, cu meditaţii şi o programă şcolară tot mai complexă, copiii sunt tot mai obosiţi. Din ce în ce mai mulţi părinţi ajung cu copiii la psihiatru din cauza anxietăţii sau pentru că nu se pot concentra la şcoală. Psihiatrii slătineni spun că de multe ori le cerem foarte mult copiiilor şi că ar trebui să-i lăsăm mai mult să se joace.

Şefa Compartimentului de Neuropsihiatrie Infantilă din cadrul Spitalului Slatina, medicul Adriana Nuţă, spune că adresabilitatea creşte de cum începe şcoala. Tot mai mulţi părinţi îşi aduc copiii la o evaluare, după ce adulţii constată că micuţii au tulburări de învăţare. 

„Vin pe secţie trimişi de către medicul de familie. Noi nu avem un cabinet în Ambulatoriu şi vin direct pe secţie. Vin cu tulburări de învăţare. Când începe şcoala, ştim sigur că urmează un val de pacienţi cu probleme de învăţare. Copilul face faţă cu greu la şcoală. Personal, programa mi se pare extrem de încărcată. De la grădiniţă, de la grupa mijlocie trebuie să ştie literele mari şi cifrele. În clasa zero se apucă să scrie literele mici, iar unii copii nu se maturizează emoţional sau cognitiv. Este un pic cam mult cât le cerem copiilor, ar trebui să-i lăsăm mai mult să se joace. Sunt copii la ţară care, fiind puţini, învaţă toţi într-o clasă şi nu lucrează litere şi cifre la grădiniţă. Când se mută la oraş, la şcoală, ei pleacă cu un deficit. Unii sunt luaţi din pripă. Părintele nu acceptă că are o problemă”, a spus Adriana Nuţă.

Medicul de la spitalul din Slatina spune că de multe ori copiii cu dificultăţi la învăţătură dezvoltă şi probleme comportamentale.

„Descoperim şi probleme care ţin de ritmul copilului. Uneori, progresul acestuia are strictă legătură şi cu ajutorul pe care îl primeşte din partea părinţilor, de stimulare sau lipsa ei. Părintele constată că are un deficit atunci când profesorul îl trage de mânecă. Mai sunt şi probleme de comportament, dacă copilul nu ştie nimic se şi plictiseşte la ore, are frustrări şi deranjează ora. Se strică tot echilibrul de la şcoală, mai face şi acţiuni ca să iasă în evidenţă. Noi încercăm să facem consilierea părintelui şi a copilului. Părintele este foarte important şi, din păcate, unii nu înţeleg situaţia. Noi le explicăm că trebuie să lucreze cu copilul, să stea mai multe cu el, să cumpere caiete speciale să lucreze cu el”,
a conchis medicul.