Salariile, primele şi voucherele de vacanţă, la vedere. Personalul plătit din bani publici trebuie să-şi afişeze veniturile

Inspecţia Muncii avertizează autorităţile şi insituţiile publice să asigure transparenţa salarială. Prin urmare, au obligativitatea să publice la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective, ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice. În caz contrar, riscă amenzi de până la 10.000 de lei.

Potrivit Legeii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, toate autorităţile şi instituţiile publice vor publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an, şi vor menţine publicată o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice, astfel încât să fie asigurată transparenţa veniturilor salariale.

Lista trebuie să cuprindă salariul de bază, solda funcţiei de bază/ salariul funcţiei de bază, indemnizaţia de încadrare sau indemnizaţia lunară, tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor şi premiilor eligibile pentru fiecare funcţie, precum şi baza legală a acordării acestora.

De asemenea, valoarea anuală a voucherelor de vacanţă care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acestora, valoarea anuală a indemnizaţiei de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă de un an, precum şi baza legală a acordării acesteia, cât şi orice alte drepturi.

Nerespectarea acestor prevederi se sancţionează cu amenzi cuprinse între 5.000 şi 10.000 de lei.