Sondaj CAS Olt: Cei mai mulţi olteni, mulţumiţi de serviciile medicilor de familie. Ce spun aceştia despre atitudinea personalului din spitalele judeţului

În urma unui sondaj realizat de CAS Olt prin chestionare anonime, oltenii s-au arătat mulţumiţi de serviciile medicale oferite de medicii de familie. Referitor la aprecierea atitudinii personalului medical din spitalele judeţului, peste 84 la sută dintre pacienţii, care au completat chestionarele, au fost foarte mulţumiţi.

Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Olt a continuat în primul semestru activitatea de evaluare prin care se testează gradul de satisfacţie al asiguraţilor. Sondajul a fost realizat pe un eşantion de patru sute de asiguraţi din judeţ.

Astfel, referitor la impresia asupra calităţii serviciilor medicale furnizate de medicina de familie, 61,25 la sută dintre oltenii chestionaţi au considerat că au beneficiat de toată atenţia şi înţelegea din partea medicului de familie, 4,5 la sută nu au beneficiat, iar 34,25 la sută susţin că au avut parte parțial de atenția și înțelegerea doctorului.

În ceea ce privește aprecierea asiguraţilor cu privire la procedura de programare a consultațiilor la cabinetul medicului de familie, 71 la sută dintre asiguraţii chestionaţi consideră această procedură foarte bună, însă 29 la sută o văd ineficientă. Din cei chestionați, 72,25 la sută s-au programat la medicul de familie, 15 la sută nu s-au programat, iar 12,75 la sută au răspuns că s-au programat uneori.

Când vine vorba de efectuarea investigaţiilor de laborator, mai mult de jumătate dintre oltenii incluşi în acest sondaj spun că au beneficiat de acestea o dată pe an,  28,75 la sută de două ori pe an, cinci la sută de patru ori pe an. Grav este că sunt şi olteni care nu se investighează niciodată, ponderea acestora fiind de 9,25 la sută.

Mulţumiţi de atitudinea personalului medical din spitale

Oltenii au fost întrebaţi şi despre calitatea serviciilor medicale din spitalele judeţului. Peste 84 la sută s-au arătat mulţumiţi de atitudinea personalului medical.

„Un aspect important al calităţii serviciilor medicale îl reprezintă şi procedura de internare. Asiguraţii apreciază în 86,40 la sută din cazuri că li s-a acordat toată atenţia de care aveau nevoie, iar 13,60 la sută nu au fost foarte mulţumiţi de procedura de internare, pentru că nu li s-a acordat atenţie. Referitor la aprecierea atitudinii personalului medical din spital, 84,55 la sută dintre pacienţii care au completat chestionarele au fost foarte mulţumiţi, iar 15,45 la sută, nemulţumiţi”,
se arată în raportul întocmit de CAS Olt.

Potrivit acestui sondaj, 56 la sută dintre oltenii chestionaţi consideră că sistemul de asigurări sociale de sănătate le ofera toate serviciile medicale de care au nevoie, 29 la sută spun că sistemul de asigurări sociale de sănătate le oferă parţial serviciile medicale de care au nevoie, iar 15 la sută au răspuns că nu le oferă serviciile medicale de care au nevoie.

Tehnica adoptată a fost cea cu chestionare anonime, cu întrebări structurate pe două capitole: informaţii generale despre asiguraţi şi informaţii referitoare la furnizorii de medicină de familie şi furnizorii de servicii medicale spitaliceşti.

Cea mai mare proporţie dintre asiguraţii chestionaţi a fost reprezentată de persoane de genul masculin 225 (56,25 la sută), feminin 175 (43,75la sută). Din cei chestionaţi, 45,5 la sută provin din mediul rural, iar 54,5 la sută din mediul urban, fiind: fără ocupaţie 4,5 la sută, someri 6 la sută, studenţi 7 la sută, elevi 4 la sută, pensionari 17 la sută, salariaţi 52 la sută şi liber profesioniști 9,5 la sută.