STS: Alexandra a reuşit să sune de trei ori la 112, înainte de a fi ucisă. Ea a transmis o adresă găsită pe o carte de vizită din casa criminalului

Alexandra Măceşanu a reuşit să sune de trei ori la 112, înainte să fie ucisă, primul apel fiind joi, la ora 11.05, potrivit unui comunicat remis de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Sursa citată precizează că primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07. La 11:05:41, operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției, dar la 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112. Astfel, la ora 11:06:55, dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire.

Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25. La 11:06:55 operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției, iar la 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta.

STS mai spune că „pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/ locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului”.

Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36. La 11:12:43 operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției, iar la 11:12:51 dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta.

Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.

STS mai precizează că nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.

„Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”,
se mai arată în comunciatul citat.

Cei de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale mai arată că la fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id).

Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.