Toate evenimentele adverse ale pacienţilor olteni, raportate de reprezentanţii SJU Slatina în 24 de ore la Autoritatea de Management al Calităţii Sănătăţii

Pentru că legislaţia a fost modificată anul trecut, reprezentanţii unităţilor medicale trebuie să raporteze în 24 de ore, online, la Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS) toate evenimentele privind siguranţa pacientului. Acest sistem de raportare a fost implementat şi la SJU Slatina, de la începutul acestui an. Toate evenimentele sunt raportate la structura centrală.

SJU Slatina a trecut cu bine primul ciclu de acreditare ce a avut loc în 2016, însă reprezentanţii unităţii medicale încearcă să îmbunătăţească permanent serviciile oferite pacienţilor. Astfel, anul trecut au apărut noile standarde de calitate, fiind aduse noutăţi privind siguranţa pacientului.

Coordonatorul Serviciului de Management al Calităţi, medicul Luminiţa Dumitrescu, a precizat că reprezentanţii SJU Slatina sunt obligaţi să raporteze în 24 de ore toate evenimentele adverse ce apar la un pacient în timpul spitalizării.

„Noile standarde de calitate pentru unităţile medicale au apărut în 2016 şi sunt cunoscute de către toţi cei din spital. Încercăm să implementăm noile cerinţe.
Modificările nu sunt majore, dar sunt noutăţi. S-au introdus noţiuni noi, în special în ceea ce priveşte riscul clinic, adică siguranţa pacientului. Se raportează orice eveniment advers în 24 de ore la ANMCS, online. De la începutul anului se fac aceste raportări şi la nivelul SJU Slatina”,
a spus Luminiţa Dumitrescu.

Medicul slătinean spune că reprezentanţii unităţii medicale trebuie să prezinte şi planul de măsuri după orice eveniment apărut.

„Vorbim de evenimente adverse apărute în timpul spitalizării. Dacă apare o alegerie bruscă la vreun medicament, dacă există o tromboză sau flegmon în urma unei injecţii, adică lucrurile care pot pune în pericol viaţa pacientului şi nu numai, evenimentul trebuie raportat. Dacă tavanul cade, chiar dacă nimeni nu păţeşte nimic, tu trebuie să raportezi în 24 de ore. În 30 de zile trebuie să se prezinte planul de măsuri, să spui ce ai făcut ca să nu se mai întâmple şi să remediezi problemele”, a adăugat Luminiţa Dumitrescu.