Traficul rutier va fi închis pe Podul Olt, în noaptea de sâmbătă spre duminică

Lucrările de asfaltare a celor patru gropi din Podul Olt au început, iar în noaptea de sâmbătă spre duminică traficul rutier va fi închis total, potrivit reprezentanţilor SDN Slatina. În perioada 28 iulie-31 august 2017 pe podul de peste râul Olt, circulația va fi restricționată pe un singur sens, respectiv Craiova-Piteşti.

Directorul Secţiei Drumuri Naţionale Slatina, Adrian Motorga, a declarat, pentru Gazeta Nouă, că în majoritatea timpului traficul rutier se va desfăşura pe un singur sens, alternativ, fiind instalate semafoare. Executarea lucrărilor se va desfăşura, în perioada 28 iulie-31 august 2017, când circulația va fi restricționată pe un singur sens, respectiv Craiova-Piteşti.

„Miercuri a ieşit avizul de la Poliţie şi de astăzi se apucă de treabă. S-a instalat semnalizarea cu restricţiile de circulaţie, semafoarele. În weekend, în noaptea de sâmbătă spre duminică, circulaţia va fi oprită pe Podul Olt. O altă oprire va mai fi în weekendul 12-13 august”, a declarat Adrian Motorga.

Ruta ocolitoare a podului, în noaptea de sâmbătă spre dumincă, este DJ 546-Slatina(Catedrală)-Teslui-Moșteni-DN 64 Strejești-Pleșoiu-DJ 677(Salcia) - DN65.

Aceeaşi rută va fi folosită şi în weekendul 12-13 august, când de asemenea traficul rutier va fi închis, pe Podul Olt.


La sfârşitul lunii martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt.

Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.