Tronsonul I al drumului expres. „Suntem în organizare de şantier, care a fost prevăzut pentru anul viitor, dar ne străduim şi ne forţăm să-l facem acum, este foarte greu”

La aproape două luni de la inaugurarea cu fast a lucrărilor la Drumul Expres Craiova-Slatina-Piteşti, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a revenit pe santierul Tronsonului I, unde lucrările se desfăşoară încet şi foarte încet.

În mai, ministrul Transporturilor şi o întreagă suită au mimat începerea lucrărilor la Drumul Expres Craiova-Slatina-Piteşti, prin montarea unor borduri.

După ce oamenii au postat, aproape zi de zi, imagini de pe acel şantier aflat la limita judeţelor Dolj şi Olt, chiar şeful Ford România având o postare prin care îşi exprima nenîncrederea cu privire la realizarea proiectului, Răzvan Cuc a descins pe teren.

Ca într-un film prost, ministrul l-a tras la răspundere pe şeful de şantier, cerându-i să lucreze mai intens.

„Mobilizaţi-vă şi lucraţi mult mai intens. Voi veni pe şantier să mă asigur că se lucrează. Nu este nicio problemă de fonduri, din punct de vedere administrativ aţi primit o primă autorizaţie de construcţie pentru terenurile care eram în domeniul public, aţi primit şi celelalte autorizaţii pentru tot amplasamentul. Intraţi la lucru pentru că nu veţi mai avea niciun fel de scuză. Mobilizare maximă! Este o presiune mare vizavi de acest drum expres, cu toţii ne dorim să circulăm pe drumuri mai bune”, i-a transmis ministrul şefului de şantier.

Nu puţini sunt cei care au spus că inaugurarea cu fast din luna mai a fost doar una de campanie, iar realitatea din teren le dă dreptate.

Chiar dacă termenele au fost scurtate, pentru constructor nu este uşor să-şi organizeze şantierul în condiţiile în care alte lucrări contractate încă sunt în desfăşurare.

Şeful de şantier de pe Tronsonul I, proiect câştigat de firma italiană Tirrena Scavi, spune că îi prezent se lucrează la organizarea de şantier. Mai mult, faptul că utilajele nu se văd lucrând este tot din cauza traficului din Balş.

„Se lucrează, dar maşinile merg după balast în Slatina trec prin Balş, durează foarte mult. Maşina pleacă prima dată la ora 8.00 de aici şi prima cursă nu ajunge niciodată mai înainte de 10.30-11.00. Din motivul ăsta nu aţi văzut că se lucrează, dar nu puteţi spune că nu aţi văzut utilaje”, a spus Davide Pes.

Un alt motiv pentru care nu se văd foarte multe rezultate, mai spune şeful de şantier, sunt ploile din ultimele săptămâni.

„Până acum, cum a zis şi domnul ministru, am luat autorizaţie pentru domeniul public, unde putem face drum tehnologic, facem nişte piste să aducem utilaje pentru structuri - poduri şi podeţe. Ne-am străduit să terminăm proiectul tehnic în doar şase luni. Acesta este un drumuleţ de 700 de metri la care lucrăm de aproape două luni. Acum îl vedeţi aşa, dar a fost grâu pe el, ne-am înţeles cu proprietarii, am despăgubit cultura... un drumuleţ aşa, cum zice un angajat al nostru, îl fac în pauza de masă, să zicem că durează două-trei zile, dar să ne ajute şi vremea, dacă iar plouă ca zilele trecute...”, a mai spus reprezentantul Tirrena Scavi.

Acesta admite că încă sunt în faza de organizare de şantier şi mai este până se va lucra în forţă.

„Suntem în organizare de şantier, care a fost prevăzut pentru anul viitor, dar ne străduim şi ne forţăm să-l facem acum, este foarte greu”, a mai spus Davide Pes.