Mai mult ca sigur vă amintiţi câte ceva din perioada în care eraţi copil. Poate că aţi construit garaje, cai ferate sau casele unor păpuşi. Nu înseamnă neapărat că aceste activităţi v-au determinat să deveniţi constructor sau mecanic de locomotivă. Însă, Elizabeth Truss este de părere că jucăriile specifice genului feminin tind să le îndepărteze pe fete de domenii precum fizica sau matematica.
De aceea, această îi sfătuieşte pe părinţii britanici să le cumpere fetiţelor lego, puzzle, jocuri logice, seturi de chimie pentru copii pentru a le deschide interesul către ştiinţele exacte şi inginerie. Chiar dacă forţa de muncă feminină din Marea Britanie a făcut mari progrese în ultimele decenii, bărbaţii ocupă în prezent peste 80% din posturile din ştiinţă, cercetare, inginerie şi tehnologie, meserii în care şi femeile pot excela cu uşurinţă.
Cei învinuiţi de această problemă sunt producătorii de jucării care promovează stereotipurile de gen, catalogând doar păpuşile, seturile de gătit, de frumuseţe şi prinţesele roz pentru fete. Acest tip de marketing limitează alegerile pe care le vor face atât părinţii, cât şi copiii, în momentul în care vor merge să achiziţioneze jucării. Diverse organizaţii au demarat campanii împotriva acestor standarde, reuşind să schimbe sortarea tipurile de jucării în câteva magazine mari din Marea Britanie. Însă, toate aceste mişcări sunt rezultatele unor studii ştiinţifice.
S-a descoperit că peste 60% dintre cei care lucrează în arhitectură, design sau proiectare au avut în copilărie înclinaţia de a alege jocurile care presupuneau construcţii. Mai mult, cei care preferau puzzle-urile atunci când erau mici ocupă astăzi peste 66% din posturile de lucru în matematică sau roluri aferente, cum ar fi contabilii şi bancherii. Aşadar, în cazul în care aveţi o fetiţă, nu va limitaţi numai la produsele destinate acestui gen. Iar atunci când începeţi o căutare, folosiţi fraze precum reduceri jucării sau jucării de firma ieftine, fără să filtraţi căutarea după gen.