Evenimentul a avut loc în incinta Centrului de Documentare şi Informare al liceului din Balş. La acesta au participat 60 de elevi din clasele I-IV şi mai mulţi elevi de liceu care au căutat să le explice cum trebuie să acţioneze în cazul în care sunt puşi în situaţii extreme. De asemenea, activitatea s-a canalizat şi asupra creativităţii elevilor prezenţi, care şi-au exprimat, prin desene pe planşe, propriile viziuni asupra ieşirii din situaţiile de criză.
Acest proiect mai implică, pe lângă liceul bălşean, şi Fundaţia Alumni, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Asociaţia Telefonul Copilului, Casa Corpului Didactic din Arad şi „Warwick Centre for Learning Behaviour” din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord.
„Şcoala noastră a fost selectată pentru a face parte din cele 120 de şcoli din ţară care iau parte la acest proiect foarte important pentru elevi. Chiar dacă nu au existat situaţii de agresivitate în şcoala noastră, exceptându-le pe cele verbale, elevii trebuie să fie pregătiţi să acţioneze în cazul în care sunt puşi în astfel de situaţii. Prima parte a acestui proiect a fost axată pe elevii de liceu, dar de această dată am ales să implicăm elevii claselor primare, pentru că ei sunt cei mai expuşi şi totodată cei mai vulnerabili. Având în vedere că în această săptămână, şcoala noastră a luat parte la «Săptămâna anti-violenţă», am considerat că este momentul ideal pentru a organiza şi noi această etapă secundă a proiectului la care am luat parte”, declară Vanina Badea, coordonatorul proiectului.
Pentru o cât mai bună organizare a proiectului şi-au mai dat concursul şi profesorii Vlad Dinu, Mirela Lucşoreanu, Dumitru Paul, dar şi eleva Alina Statie, preşedintele Consiliului Elevilor de la liceul bălşean.