Magazinele Profi din judeţul Olt vor deveni Mega Image după achiziția realizată de Ahold Delhaize, care va cesiona 87 de magazine pentru a respecta cerințele Consiliului Concurenței.
Gigantul internațional de vânzări cu amănuntul Ahold Delhaize, companie belgiano-olandeză care operează în România sub brandul Mega Image, a finalizat achiziția rețelei de retail alimentar Profi Rom Food SRL, de la MidEuropa, pentru o sumă estimată la 1,3 miliarde de euro.
Pentru a respecta cerințele Consiliului Concurenței, Mega Image va cesiona 87 de magazine din 44 de localități, unde activitățile celor două rețele se suprapun, pentru a preveni posibile efecte negative asupra consumatorilor. Cum în judeţul Olt nu există magazine Mega Image, toate cele supermarketurile Profi a urma să activeze în curând sub noul brand.
Mega Image se angajează să concesioneze 87 de magazine din 44 de localităţi în care activităţile sale se suprapun cu cele ale Profi şi ar putea conduce la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, după preluarea Profi Rom Food SRL. Angajamentul este anunțat de Consiliul Concurenţei, care supune dezbaterii publice acest al doilea set de propuneri ale Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările identificate pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în cazul preluării Profi Rom Food SRL.
De asemenea, Mega Image se obligă să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image pe piaţa comerţului cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount şi alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localităţi din România.
Astfel, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localităţi în care activităţile Mega Image şi Profi se suprapun şi ar putea conduce la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.
Principalele localităţi în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timişoara, Oradea, Bucureşti, Azuga, Breaza, Predeal, Buşteni, Popeşti Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Floreşti, Cluj-Napoca, Adjud, Baloteşti, Domneşti, Chiajna, Constanţa şi Ploieşti.