Consiliul Judeţean va prelua în administrare Portul Corabia, primul pas fiind făcut ieri, când aleşii judeţeni şi-au dat acordul pentru propunerea Ministerului Transporturilor privind preluarea. Compania Naţională „Administrarea Porturilor Dunării Fluviale” S.A. Giurgiu, care administrează la această dată porturile dunărene, se va diviza, iar obiectivele vor fi în continuare exploatate de societăţi pe acţiuni noi. Una dintre acestea se va înfiinţa în judeţ pentru Portul Corabia, Consiliul Judeţean urmând să aibă o participare de 75% din capitalul social şi din profitul sau pierderea obţinute, Fondul Proprietatea, acţionar şi la această dată, 25%, iar statul român, 5%. Domeniul în cadrul căruia noua societate îşi va desfăşura activitatea este cel cu privire la „Activităţi anexe pentru transporturi - 522 cod CAEN”. Societatea „va îndeplini funcţia de administraţie portuară şi va respecta dispoziţiile O.G. nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată”, se menţionează în hotărârea adoptată ieri.
„Eu am cerut chiar să facem un parteneriat între Consiliul Judeţean şi Consiliul Local, pentru că, asta este, portul este la Corabia. Aşa cum este şi herghelia, care se află în administrarea Romsilva, şi pentru care am cerut trecerea în administrarea Consiliului Local Slatina, pentru că acolo lucrurile sunt ca înainte de 1989, nu s-a schimbat nimic, şi s-ar putea face atât de multe. Preluatea va fi însă importantă, cel mai bun lucru fiind acela că vom putea să accesăm fonduri europene”, le-a spus, ieri, consilierilor preşedintele CJ Olt, Paul Stănescu.
Despre administrarea defectuasă a portului a amintit şi consilierul Petre Drăguinea, fostul viceprimar al Corabiei, care a întărit ideea că până acum interesul a fost doar acela al încasării banilor din chirii.
„De fiecare dată când te plângeai că nu se face nimic şi ei se plângeau că nu au bani”, a intervenit Drăguinea.
Odată trecut primul pas, oficialităţile judeţene aşteaptă acum ca guvernul să adopte hotărârea de înfiinţare a noilor societăţi şi să se poată trece la treabă, Portul Corabia constituind unul dintre pilonii viitoarei dezvoltări a oraşului de pe malul Dunării, în prezent afectat considerabil de şomaj.
„Alături de bursa de cereale, refacerea portului va însemna foarte mult pentru oraş, mai ales dacă avem în vedere Strategia Dunării. Vor fi foarte mulţi bani investiţi în şenalul navigabil, astfel încât să se ajungă la capacitatea de dinainte de Revoluţie”, a declarat vicepreşedintele CJ Olt, Marius Oprescu.