Ţăranii olteni îşi vând porcii pe internet şi la mica publicitate

Fiindcă singurele pieţe autorizate din judeţul Olt sunt cele din Caracal şi Slatina, iar transportul animalelor pe drumurile publice este interzis prin lege, sătenii îşi scot porcii de Crăciun la vânzare pe internet şi la mica publicitate.

Sătenii olteni care cresc porci în gospodărie pentru vânzare, de câţiva ani încoace, nu-şi pot comercializa animalele în târgurile comunale, majoritatea fiind neautorizate din punct de vedere sanitar-veterinar. Singurele pieţe autorizate în acest sens sunt la Slatina şi Caracal, însă ţăranii nu-şi pot transporta animalele aici pentru comercializare, deoarece transportul acestora pe drumurile publice este interzis. Singura modalitate sigură pentru săteni rămâne vânzarea direct din gospodării, însă, mai nou, aceştia au apelat şi la postarea de anunţuri pe internet sau la mica publicitate.

 

Porcii scoşi la vânzare sunt „crescuţi ecologic, fără concentrate”

„Am trei porci de vânzare, unul în jur de 180 de kilograme, şi doi mai mici, în jur de 100 kilograme. Sunt crescuţi de părinţi, în gospodărie, la ţară, fără concentrate”, a declarat unul dintre vânzătorii olteni ce au apelat la site-urile de anunţuri pe internet.

Potenţialul cumpărător fie merge pe încrederea vânzătorului că animalul este sănătos, fie îl sacrifică „la faţa locului, apoi se face testul de trichineloză”. Precauţiile pe care şi le iau şi vânzătorii şi cumpărătorii vin din interzicerea transportului de animale vii în afara localităţilor pe raza cărora sunt înregistrate.

„Marele-alb, crescut la ţară, fără concentrate, garantat fără trichineloză, perfect sănătos, 4 bucăţi, între 120 şi 200 kg. Preţul se negociază la faţa locului”, aşa sună majoritatea anunţurilor de vânzare pe internet, iar preţurile pe kilogram animal viu variază între 8 şi 11 lei, în funcţie de rasă şi greutate.

Cei mai mulţi săteni din Olt, care cresc porci în gospodărie pentru vânzare, apelează cu mai mare încredere la mica publicitate din ziarele locale, pentru că este o metodă mai eficientă de a găsi cumpărători locali.